Beden müziğinin 13-14 yaş grubu öğrencilerinin olumsuz düşüncelerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, beden müziği etkinliğinin, 13-14 yaş grubu öğrencilerin `felaketleştirme, bireyselleştirme, seçici algılama` gibi olumsuz düşüncelerini azaltmada ne ölçüde etkili olduğunu belirlemektir. Bu nedenle öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Erzincan ili ikinci eğitim bölgesinde yer alan Üzümlü Ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deney ve kontrol grubunu, 13-14 yaş aralığında ilköğretim ikinci kademe sekizinci sınıfta öğrenim gören 32 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacı ile kişisel bilgiler formu, Çocuktaki Olumsuz Düşünceleri Değerlendirme Ölçeği ve uzman görüşü formu kullanılmıştır. Deney grubuna ders dışı etkinlik kapsamında beden müziği etkinlikleri haftada bir gün 40 dk. olmak üzere 8 hafta süresince uygulanırken; kontrol grubunda herhangi bir uygulama yapılmamıştır. Bu uygulama sonucunda verilen eğitimin etkisini ölçmek amacıyla deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin öntest-sontest puanları istatistiksel olarak karşılaştırılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 19 paket programı kullanılmış, iki grup arasındaki farklılıklar değerlendirilmek istendiğinde parametrik test ön şartlarının sağlandığı durumda Student's t test; sağlamadığında ise Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Bağımlı değişkenlerin analizinde benzer şekilde dağılıma göre Eşleştirilmiş örneklem t testi (paired samples t test) ve Wilcoxon T testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, uygulanan beden müziği etkinliklerinin 13-14 yaş grubu öğrencilerinin olumsuz düşüncelerinin azalmasında etkili bir yöntem olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buradan hareketle beden müziği etkinliklerinin, özellikle ergenlik döneminde yaşanılan problemlerin azaltılmasında da etkin rol oynayacağı öngörülmekte, müzik eğitiminde ve ders dışı etkinlik çalışmalarında aktif olarak kullanılabilecek bir yöntem olduğu düşünülmektedir. The objective of the present study is to determine the degree of the effect of the body music activity on mitigating the negative thoughts of `disasterizing, individualizing, selective perception` as. For this, control group pattern paired by preliminary test-final test was used.The present study was conducted in the Üzümlü Secondary School in the second educational region of the Erzincan province in the 2017-2018 educational year. The experimental and the control groups of the study includes 32 students, 13-14 years old, of the second stage eight grade of elementary education. Personal information form, the Scale to Assess the Negative Thoughts in Children and expert opinion form were used to collect data. In the experimental group, body music activities were implemented for 8 weeks, being 40 minutes one day every week, as non-course activity while no implementation was conducted in the control group. To measure the effect of the training given by this implementation, the preliminary test and the final test scores of the students in the experimental group and the control group were statistically compared. The SPSS 19 package program was used to analyse the data obtained. To evaluate the differences between the two groups, Student's t test was used when the parametric test preconditions were satisfied; when the parametric test preconditions were not satisfied, Mann Whitney-U test was used. Similarly, in the analysis of dependent variables, paired samples t test and the Wilcoxon T test was used depending on the distribution.As a result of the study, it is concluded that the body music activities implemented is an effective method in mitigating the negative thoughts of the students of the 13-14 age group. Consequently, it is envisaged that the body music activities play an effective role in mitigating the problems experienced particularly in adolescence. It is maintained that the body music activities is a method that can be used in music education and in non-course activities.
Collections