Fen ve teknoloji dersinde simülasyonla öğretimin laboratuvar etkinliklerinde hipotez kurma becerisinin kazandırılması üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son zamanlarda fen eğitiminde önemli çalışma alanlarından biri bilimsel süreç becerilerinin öğretimidir. Bu beceriler içerisinde geliştirilmesi zor olan beceriler arasında hipotez kurma becerisi yer almaktadır. Bu becerinin kazandırılmasında yeni teknolojilerin kullanımı oldukça önemlidir.Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin laboratuvar etkinliklerinde hipotez kurma becerileri üzerinde simülasyonların etkisini belirlemektir. Çalışma deneysel araştırma modelinde bir araştırma olup verilerin toplanmasında Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT) kullanılmıştır. Örneklemini, Türkiye'nin orta ölçekli iki ortaokulunda öğrenim gören 41 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmada deney grubu öğrencileri (n=21) ve kontrol grubu öğrencileri (n=20) rastgele belirlenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve t testi kullanılmıştır.Veriler SPSS 24,0 paket programıyla analiz edilmiş olup, yapılan analizler sonucunda öğrencilerin hipotez kurma becerilerinin gelişmesinde simülasyonla öğretim tekniğinin etkili olduğu görülmüştür. İleride yapılacak çalışmalarda simülasyonla öğretim tekniğinin etkisi ile ilgili farklı değişkenlerin etkisi incelenebilir.Anahtar Sözcükler: Bilimsel Süreç Becerileri, Hipotez Kurma Becerisi, Simülasyonla Öğretim, Laboratuvar Yöntemi The teaching of the scientific processes has recently been one of the significant research fields in the education of science. Among these skills remain the skill of hypothesizing, a skill difficult to improve. It is highly important to make use of new technologies while earning this skill.The purpose of the study is to determine the effect of the simulations on the skills of hypothesizing in the lab activities of the 8th grade students in the secondary school. The study is an experimental research and Scientific Process Skills Test was used while collecting the information. The sample is composed of 41 8th grade stundents studying in B school in a medium-sized city of A in Turkey. In the study, the students of the experimental group (n=21) and the students of the control group (n=20) were determined randomly. The definig statistics and t test were used in the analysis of the data obtained. The data were analysed through SPSS 24.0 packet program and it was noticed at the end of the analysis performed that the teaching technique through simulation was effective in the improving the skills of hypothesizing of the students. The effects of the different variables concerning the efficiency of the technique of teaching through simulation could be examined in the future. Key Words: The Scientific Process Skills, The Skill of Hypothesizing, Teaching through Simulation, The Lab Method
Collections