Mental retardasyonu olan çocuklarda postürün fonksiyonel mobiliteye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mental Retardasyonu (MR) olan çocuklarda motor gelişim aşamalarında bazıyetersizlikler bulunmakta, bunun sonucu olarak da postür ve fonksiyonel mobiliteseviyeleri etkilenebilmektedir. Bu nedenle çalışmamızın amacı MR olan çocuklardapostür ve fonksiyonel mobilite seviyelerinin değerlendirilmesi ve aynı yaşgrubundaki sağlıklı çocuklara göre de normalden sapmalarının araştırılmasıdır.Çalışmamıza 6-12 yaşları arasında, zeka katsayı (IQ) skoru 35–70 olup kognitifdüzey olarak komut alabilen MR tanısı konmuş Hafif veya Orta MR 25 birey ile aynıyaş grubunda olan 25 sağlıklı birey katıldı. Bireylerin postür analizi ve fonksiyonelmobilite değerlendirmesi yapılarak sonuçlar iki grupta karşılaştırıldı. NewyorkPostür Analizi Yöntemine (NYPAY) göre yapılan postür değerlendirmesinde bireyleranterior, lateral ve posterior yönden değerlendirildi ve MR olan bireylerle sağlıklıbireyler arasında postüral değişiklikler tespit edildi. NYPAY skor değeri vefonksiyonel mobilite test skorlarının iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlıfarklı olduğu görüldü(p<0,05). Postür ve fonksiyonel mobilite testlerinde tek ayaküzerinde denge gözler kapalı sağ testi hariç kız ve erkek cinsiyet arasında istatistikselolarak anlamlı fark bulunmadı(p>0,05). IQ seviyesi ile NYPAY skor değeri arasındaanlamlı ilişki görülmezken, Orta MR olan bireylerde, hafif MR olan bireylere göreNYPAY skor değeri ortalamasının daha düşük olduğu görüldü. Fonksiyonel mobilitedeğerlendirmesinde kullandığımız zamanlı kalk ve yürü testinde ise Hafif MR olanbireylerin, Orta MR olan bireylere göre testi daha erken sürede tamamladığı veistatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görüldü (p<0,05). Çalışmamızın sonuçlarıMR'li çocuklarda postürün olumsuz yönde etkilendiğini ve fonksiyonel mobiliteyibozabileceğini göstermiştir. Hafif düzeyde MR'li çocuklarda, fonksiyonelmobilitenin orta düzey MR'li çocuklardan daha iyi seviyede olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Mental Retardasyon, Postür, Fonksiyonel Mobilite In children with Mental Retardation (MR), there are some deficiencies in the motordevelopment stages, as a result of which posture and functional mobility levels may beaffected. Therefore, the aim of our study was to evaluate posture and functionalmobility levels in children with MR and to investigate deviations from normalchildren in the same age group. In our study, between the ages of 6 and 12, theintelligence coefficient (IQ) score was 35-70 and 25 healthy subjects in the same agegroup with Mild or Moderate MR who were able to take command as cognitive levelwere included. Posture analysis and functional mobility were evaluated and theresults were compared in two groups. In the posture evaluation performed accordingto Newyork Posture Analysis Method (NYPAY), individuals were evaluated inanterior, lateral and posterior directions and postural changes were detected amongindividuals with MR and healthy individuals. NYPAY score and functional mobilitytest scores were statistically different between the two groups (p <0,05). There wasno statistically significant difference between male and female gender except postbalance right- eye test on posture and functional mobility tests (p> 0,05). While therewas no significant relationship between IQ level and NYPAY score, it was seen thatthe mean value of NYPAY score was lower in subjects with Moderate MR than insubjects with Mild MR. In the evaluation of functional mobility, it was seen that theindividuals with Mild MR completed the test earlier than the ones with Moderate MRand there was a statistically significant difference (p <0,05). The results of our studyshowed that posture was negatively affected and impaired functional mobility inchildren with MR. Functional mobility was found to be better than Moderate MR inchildren with Mild MR.Key words: Mental Retardation, Posture, Functional Mobility
Collections