Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki (Çanakkale ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin demografik değişkenlere (medeni durum, yaş, cinsiyet, çalıştıkları okul türü, mesleki hizmet yılı) göre anlamlı farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek ve ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile sınıf yönetimi becerileri arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Çanakkale ilinde bulunan ilkokullar, ortaokullar ve liselerde görev yapan tüm öğretmenler oluşturmaktadır. Ekonomik, ulaşım ve zaman kısıtlılığından dolayı Çanakkale merkez ilçe, Lapseki, Çan ve Yenice ilçelerinden gönüllü olarak 341 katılımcı çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır.Araştırma ilişkisel tarama modeli ile desenlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin demografik özelliklerini ortaya koymak için `Kişisel Bilgi Formu`ndan yararlanılmıştır. Araştırmada yer alan veriler `Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Ölçeği` ile `Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği (SYBÖ)` ölçekleriyle toplanmıştır. Araştırmada 341 öğretmenden toplanan veri setlerini SPSS 23.0 paket programı aracılıyla analizler yapılmıştır. Verilerin analizi yapılırken problem durumu ve alt problemlere cevap aramak için ortalama, yüzde, bağımsız örneklemler için t-testi, One-Way ANOVA testi ve Pearson Çarpım Moment korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgileri; cinsiyet, medeni durum ve yaş değişkenleri bakımından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Ancak öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgileri okul türü ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Çalıştıkları okul türü ve kıdem yıllarının öğretmenlerin TPAB düzeylerini etkileyen bir unsur olduğu söylenebilir.Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri; cinsiyet, medeni durum, yaş, okul türü ve mesleki kıdem yılı değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin araştırmada yer alan beş farklı değişkenin sınıf yönetimi becerilerini etkileyen bir faktör olduğu ifade edilebilir. Ayrıca öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile sınıf yönetimi becerileri arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki söz konusudur.Anahtar kelimeler: Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Sınıf Yönetimi, Öğretmenler The main purpose of this study was to find out whether the subscales of technological pedagogical content knowledge and classroom management skills of teachers working in elementary and secondary education institutions differed significantly according to demographic variables (marital status, age, sex, study type, year of vocational service) and the relationship between technological pedagogical content knowledge of teachers in secondary schools and classroom management skills.The study's universe consists of all primary, secondary and high school teachers in the province of Çanakkale in the academic year 2016-2017. Due to economic, transportation and date constraints, 341 participants who are volunteers from Çanakkale central district, Lapseki, Çan and Yenice districts composes the sample of the study.The research was designed with relational screening model. The `Personal Information Form` was used to determine the demographic characteristics of the teachers in the research. The data in the study were collected together with the scales of ` Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Scale` and `Classroom Management Skills Scale (SCSM)` scales.The data were collected from 341 volunteer teachers through SPSS 23. 0 package program. When analyzing the data, mean, percentage, independent sample t-test, One-Way ANOVA test and Pearson Product Moment correlation analysis were performed to find the answer to the problem situation and sub problems. There was no significant difference between teachers' technological pedagogical field knowledge and gender, marital status and age variables in the results of the study. However, there is a significant difference between teachers' technological pedagogical content knowledge and the variables of school type and occupational seniority year. It can be said that the type of school they are studying and the years of seniority are factors that affect teachers' TPAB levels.There was a significant difference between the classroom management skills of the teachers and the variables of gender, marital status, age, school type and occupational seniority. It can be said that the five different variables involved in the research of teachers are a factor affecting classroom management skills. There is also a moderate relationship between teachers' technological pedagogical content knowledge and classroom management skills on the positive.Key words: Technological Pedagogical Content Knowledge, Classroom Management,Teachers
Collections