Müzik eğitimi alan öğrencilerin müzikal beğenilerininçalgı seçimi üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Müzik Eğitimi Alan Öğrencilerin Müzikal Beğenilerinin Çalgı Seçimi Üzerindeki Etkileri çerçevesinde müzik, çalgı ve beğeni kavramları ile ilgili yapılan çalışmalar doğrultusunda; müzikal beğeni kavramının çalgı seçimi üzerine etkilerine ilişkin görüşlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır.Bu araştırmanın kapsamı, veri toplama aracıyla ve veri toplanan örneklem grubuyla sınırlıdır. Malatya ili İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi (1,2,3,4. Sınıflar toplam 90 öğrenci), Güzel Sanatlar Fakültesi (1,2,3,4. Sınıflar toplam 74 öğrenci), Malatya ili Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü (9,10,11,12. Sınıflar toplam 80 öğrenci) ve Kahramanmaraş ili Güzel Sanatlar Lisesi Müzik bölümüne (9,10,11,12. Sınıflar toplam 56 öğrenci) uygulanan veri toplama aracının araştırma amaçlarını ortaya çıkarır nitelikte olduğu varsayılmıştır. Örneklemde yer alan katılımcıların veri toplama aracını içtenlikle yanıtladıkları varsayılmıştır.Araştırma süresince bilimsel verilerin toplanması ve sonuçlandırılması amacıyla literatür tarama yöntemi kullanılmıştır. Müzik Eğitimi Alan Öğrencilerin görüşlerinin toplanması amacıyla da. 22 maddeden oluşan anket sonuçlarının frekans (f) ve yüzde (%) değerleri belirlenerek çözümlendikten sonra çıkan sonuçlar grafik ve tablo haline dönüştürülmüş ve tablo yorumlama kısmında bazı değişkenler için katılım dereceleri `Hiç, Çok Az, Orta Düzeyde, Büyük Oranda ve Tamamen gibi sonuçlar bir bütün halinde yorumlanmıştır.Ankete katılan Müzik Eğitimi Alan Öğrencilerin ankette yer alan sorulara vermiş olduğu cevaplar doğrultusunda müzik öğretmenlerinin ve müzik öğretmeni adaylarının seçtikleri çalgı ile müzikal beğenileri arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı tespit edilmiştir.Anahtar KelimelerMüzik, Beğeni, Çalgı eğitimi. In this research, it has been aime to determine the concepts of musical appreciation effects on the selection of instrument; in accordance with the studies about music, instrument and appreciation within the frame of effects of musical appreciation of the Students, who get music education, on the selection of instrument.The scope of this research is limited to the data collection tool and the data collection group. Malatya Province İnönü University Faculty of Education (1,2,3,4. Grades total 90 students), Faculty of Fine Arts (1,2,3,4. Grades total 74 students), Malatya High School of Fine Arts Music Department (9,10,11,12. It was assumed that the data collection tool applied to the music department), of Kahramanmaraş Fine Arts High School (9,10,11,12. Grades total 56 students) revealed the research aims. It was assumed that the participants in the sample answered the data collection tool sincerely.Literature survey method was used to collect and conclude scientific data during the research. Also for the purpose of gathering the opinions of the Music Education Students. After analyzing the frequency (f) and percentage (%) values of the 22-item questionnaire results, the results were converted into graphics and tables and the degree of participation for some variables in the table interpretation section `None, Very Low, Medium, Large and Completely interpreted as a whole.According to the answers given by the Music Education Students who participated in the questionnaire, it was found that there was no significant relationship between the musical tastes and the musical instrument of the music teachers and prospective teachers.Key WordsMusic, Liking, instrument training.
Collections