Üstün yetenekli öğrencilerde değerler eğitiminin idareci ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Türkiye'nin çeşitli illerinde var olan Bilim ve Sanat Merkezlerinin öğrencilerine verilen değerler eğitiminin durumunu öğretmen ve idareci görüşlerine dayanarak ortaya çıkarmaktır. Buaraştırmada nitel araştırma modellerinden durum tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örneklem türü çerçevesinde hareket edilerek, 7 farklı Bilim Sanat Merkezinde 3 değerler eğitimi öğretmeni, 14 de idareci katılımcı olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak nitel veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz çözümleme tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonunda, BİLSEM'de eğitim gören üstün yetenekli çocukların çoğunun herhangi bir değerler eğitiminden geçmedikleri, böyle önemli bir konunun basit yöntemler ve geçici çözümlerle halledilmeye çalışıldığı, katılımcıların aslında değerler eğitimi ile ilgili bir bilgilendirmeye ihtiyaç duyduğu ortaya çıkmıştır. Bu anlamda öncelikle bakanlığın değerler eğitiminin önemini, üstün yetenekliler için özelliğini, neden ve sıradan olmadan nasıl verileceği üzerine kapsamlı bir eğitimi personellerine sunması gerekir. Bunun dışındaBİLSEM'li çocuklar örgün eğitimlerine de devam ettiklerinden dolayı hem değerler eğitimi için ve hem de kalan diğerdersler için zaman problemi yaşamaktadır.Bu problemi çözmek adına daha etkin bir program hazırlanıp öğrencilerin katılımını yüksek tutmak çabalanabilir.Anahtar Sözcükler: Üstün Yetenek, Üstün Zeka, Bilim ve Sanat Merkezi, Değerler Eğitimi The aim of this research is to reveal the state of 'values education' which is a subject in Science and Art Centers existing in some cities of Turkey based on teachers' and administrators' opinions. For the research, one of the qualitative research methods, semi-structured interview was used. By applying purposeful sampling,3 students attending Values education lesson and 14 administrators from 7 varied Science and Art Centers were assigned as participants. Semi- structured interview technique, which is one of the qualitative data collection methods, was used as data collection tool. The data collected were sorted out by descriptive analysis technique. At the end of the research, it was concluded that the gifted students in most of the Science and Art Centers weren't given values education effectively, such an important subject was handled with simple methods and temporary solutions, and actually the participants needed being informed about values education. In this sense, the ministry of education should provide its staff members with an inclusive education to inform them about the significance of values education, its speciality for the gifted, also why and how to teach it without being ordinary. In addition, because the students attending Science and Art Centres have a 'time' problem, their participation can be increased by an effective curriculum prepared for values education.Key Words: TheInformation Technologies Course Teaching Program, Primary Education, Curriculum, Program Evaluation
Collections