İlkokul dördüncü sınıfta dijital öykü yöntemiyle değerler eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf değerler eğitiminde dijital öykü kullanımının nasıl gerçekleştiğinin ortaya konmasıdır. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseni benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını, 2018-2019 öğretim yılı bahar yarıyılında Bartın il merkezinde yer alan bir ilkokulun dördüncü sınıfında öğrenim gören 31 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri gözlem, öğrenci ve öğretmenlerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler, dijital öykü sürecinde ortaya konan ürünler, araştırmacı ve öğrenci günlüklerinden oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen dijital öykü aşamalarına ilişkin veriler öğrenci ürünleri, video kayıtları, gözlem, öğrenci ve araştırmacı günlükleri kullanılarak; görüşme verileri tema, alt tema, frekans ve yüzde değerleri tablolar halinde gösterilerek analiz edilmiş ve yorumları yapılmıştır. Bulgular incelendiğinde, gerçekleştirilen uygulamanın öğrenciler üzerinde pek çok açıdan olumlu etkileri olduğu görülmüştür. Öğrencilerin derse katılımlarını ve motivasyonlarını artırdığı, uygulama sonrasında mutlu oldukları, eğlendikleri görülmüştür. Öğrencilerin öykü yazma, resim çizme ve bilgisayar becerilerinin gelişmesine katkı sağladığı, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirdiği, grup çalışması yoluyla işbirlikli çalışma ve iletişim becerilerine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Dijital öyküleme yöntemi, değer, değerler eğitimi, durum çalışması. The purpose of this research study is to investigate how 4th grade students utilized the digital stories for values education in the primary school. A case study was conducted as a one of qualitative research designs for this study. The participants of the study included 31 students from 4th grade in the Primary School in central district of Bartın province in the spring semester of 2018-2019 academic year. Observation, semi-structured interview with 4th grade students and teachers, the digital story products, diaries of the researcher and students was used as a data collection method in qualitative research study. The data which was obtained in this research study, was analyzed with descriptive analysis method.4th grade students' digital story products, observations, video recordings and diaries of the researcher and students which were obtained from the research study, were analyzed and interpreted by creating themes, sub-themes, tables of frequency and percentage values. When the research findings were examined, implementation of the digital story for values education had positive effects on students in many ways. 4th grade students' motivation and participation in the class increased with the digital story for values education. In addition to this, they were happy and had fun in the process of the digital story.As a result of the study, it was concluded that the digital story made contribution to students' ability to write story, draw and students' computer skills. In addition to this, it supports students' skills such as creative thinking, collaboration and communication.Keywords: Digital storytelling method, value, values education, case study.
Collections