Lise öğrencilerinin akademik güdülenme, okula bağlanma ve okuldaki temel psikolojik ihtiyaçları ve arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada lise öğrencilerinin akademik güdülenme, okula bağlanma veokuldaki temel psikolojik ihtiyaçları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Ayrıca akademikgüdülenme düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi deamaçlanmıştır. Araştırma evrenini 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Elazığ ilmerkezinde öğrenim görmekte olan lise öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanınörneklemi ise uygun örnekleme yöntemiyle seçilen farklı okul türlerinde öğrenim gören389 kız ve 361 erkek olmak üzere toplam 750 öğrencidir. Araştırmada veri toplamaaraçları olarak Akademik Güdülenme Ölçeği (Bozanoğlu, 2004b), Okula BağlanmaÖlçeği Lise Formu (Savi-Çakar ve Karataş, 2017), Ergen Öğrencilerin Okuldaki TemelPsikolojik İhtiyaçları Ölçeği (Özen, 2016) ve araştırmacı tarafından oluşturulan KişiselBilgi Formu kullanılmıştır. Veri analizinde Bağımsız Örneklemler İçin t Testi, TekFaktörlü Varyans Analizi ve Pearson Momentler Çarpım Korelasyonu Katsayısıkullanılmıştır. Araştırma sonuçları, ergenlerin akademik güdülenme düzeylerinin sınıfdüzeyi, devamsızlık ve başarı puanına göre farklılaştığını; cinsiyet, okul türü ve sınıfmevcuduna göre farklılaşmadığını göstermiştir. Ayrıca akademik güdülenme ile okulabağlanma arasında, okula bağlanma ile okuldaki temel psikolojik ihtiyaçlar arasında veakademik güdülenme ile okuldaki temel psikolojik ihtiyaçlar arasında orta düzeydepozitif yönde anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. Sonuçlar ilgili literatür ışığındatartışılmıştır.Anahtar Kelimler: Güdülenme, Akademik Güdülenme, Okula Bağlanma,Okuldaki Temel Psikolojik İhtiyaçlarivABSTRACTHIGHSCHOOL STUDENTS' ACADEMIC MOTIVATION, SCHOOLATTACHMENT AND BA In this study, the relations between highschool students' academic motivation,school attachment and basic psychological needs at school are investigated. Besides, itwas aimed to examine academic motivation levels of adolescent in terms of somedemographic variables. The study universe consists of adolescents attending high schoolsin Elazığ province in 2018-2019 academic year. The sample of the study was a total of750 students, 389 girls and 361 boys, who were educated in different high school typesselected by convenience sampling method. Data were collected by Academic MotivationScale (Bozanoğlu, 2004b), School Attachmen Scale High School Form (Savi-Çakar andKarataş, 2017), Adolescent Students' Basic Psychological Needs at School Scale (Özen,2016) and Personal Information Form created by the researcher. In the analysis of thedata, t Test for Independent Sampling, One Way Variance Analysis and Pearson MomentsMultiplication Correlation Coefficient were used. Research results showed that there issignificant difference in academic motivation levels of adolescents according to classlevel, grade point average and absenteeism, however there is no significant difference inacademic motivation levels of adolescents according to gender, school type and class size.Moreover, it is determined that there is a positively medium-level significant correlationbetween academic motivation and school attachment, academic motivation and basicpsychological needs at school, school attachment and basic psychological needs at school.Results were discussed in the light of relevant literature.Key Words: Motivation, Academic Motivation, School Attachment, Basicpsychological needs at school.vİÇİNDEKİLERKABUL ONAY SAYFASI ....
Collections