Efl teachers` perspectives on current challenges of teaching English according to service areas
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de yabancı dil eğitimi, eğitim araştırmacıları, politikacılar, yöneticiler, öğretmenler ve anne babalar arasında yıllardır tartışılan bir konudur. Daha iyi kalitede yabancı dil eğitimi sağlamak için pek çok yenilik getirilmiş olsa da, Türkiye'nin İngilizce yeterlilik düzeyi gerekli seviyenin altında kalmıştır. Dahası, MEB tarafından yapılan reformlar bölgesel farklılıkları göz ardı etmiş olabilir ve bölgesel farklılıklardan kaynaklanan diğer yabancı dil öğretim sorunlarına neden olmuş olabilir. Bu nedenle, bu çalışma, Türkiye'nin 1. 2. ve 3. hizmet bölgelerinde çalışan yabancı dil öğretmenlerinin İngilizce öğretirken karşılaştıkları zorlukları belirlemeyi amaçlamıştır. Bu çalışmada, nicel araştırma tasarımı ile bir anket çalışması yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 1. veya 2.-3. hizmet bölgelerinde yer alan 35 ilde ilk, orta ve lise devlet okullarında öğretmenlik yapan 93 yabancı dil öğretmeni oluşturmuştur. İllerde Yaşam Endeksi Haritası ve MEB Hizmet Alanları Haritasına göre illerin kalkınma seviyesi göz önünde bulundurularak şehirler iki bölgeye ayrılmıştır. Veri toplama aracı olarak yabancı dil öğretmenlerine 1. ve 2.-3. Hizmet Bölgelerine göre Türkiye'de İngilizce Öğretme Problemleri Üzerine Anket formu uygulanmıştır. Anket, hem basılı kopya hem de e-anket olarak katılımcılara gönderilmiştir. Veriler, SPSS programında betimsel istatistikler kullanılarak nicel olarak analiz edilmiş ve açık uçlu sorulara içerik analizi yapılmıştır.Araştırmanın bulguları, yabancı dil öğretmenlerinin literatürde bulunan önceki çalışmaların ifade ettiklerinden daha az sorun yaşadıklarını ortaya koymuştur. Öğretmenlerin yaşadığı sorunlar çoğunlukla MEB'in yaptığı yeniliklerdeki yetersizlikler, tekrarlayan ve uygun olmayan müfredat, dinleme, konuşma ve yazma gibi bazı becerileri öğretmeyi ihmal etmek, öğretim materyallerini mevcut olsa da kullanmamak, kağıt-kalem sınavı gibi geleneksel değerlendirme türlerini kullanmak ve sadece dilbilgisini, kelime dağarcığını ve okuma bilgisini ölçmek gibi kurumsal ve eğitim-öğretime ait sorunlardır. Buna ek olarak, diğer kurumsal sorunlar, yetersiz haftalık ders saatleri, devletin okullara yetersiz desteği ve yetersiz öğretim materyalleri olarak belirtilmiştir. Son olarak, sosyal sorunlar, kalabalık, fakir ve ilgisiz ailelerden gelen dezavantajlı öğrenciler olarak tanımlanmıştır. Bölgesel farklılıklar konusunda, 1. veya 2. ve 3. hizmet bölgelerinde çalışan yabancı dil öğretmenlerinin yabancı dil öğretimi sorunlarıyla ilgili algıları benzerlik göstermesine rağmen, eğitim olanaklarının Türkiye'nin 1. hizmet bölgesinde daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Foreign language education in Turkey has been a controversial issue among educational researchers, politicians, administrators, teachers and parents for years. Even though, many reforms have been made to provide better quality foreign language education, Turkey's English proficiency level have stayed below the required level. Moreover, the reforms made by MNE may have ignored the regional differences and may have caused other FLT problems arising from these regional differences. Thus, this study aimed to determine the challenges faced by EFL teachers teaching in the 1st, 2nd or 3rd service areas of Turkey while teaching FL in their schools. In the present study, a survey study was conducted with a quantitative research design. The participants of the present study were 93 EFL teachers who were teaching at primary, secondary or high state schools in 35 different cities of Turkey located either in the 1st or 2nd-3rd service areas. The cities were divided into two regions by taking into consideration TUIK Map of Well-Being Index for Provinces and MNE Map of Service Areas in terms of level of development. As a data collection instrument a questionnaire entitled 'Questionnaire on Problems of Teaching English in the 1st and 2nd-3rd Service Areas of Turkey' was developed by the researcher and administered to the EFL teachers. The questionnaire was sent both as a hard copy and an e-survey to the participants. The data were analysed quantitatively using descriptive statistics in SPSS and content analysis was administered to the open ended questions. The findings of the study revealed that EFL teachers experienced less problems than the previous studies' findings. The problems experienced by them were mostly about institutional and instructional problems such as insufficient reforms of MNE, repetitive and unsuitable curriculum, neglecting teaching some skills such as listening, speaking and writing, not using the instructional materials even though they exist, using traditional assessment types such as paper-pen exam and assessing just grammar, vocabulary and reading skills. In addition, other institutional problems were identified as inadequate weekly course hours, inadequate support of government for schools and inadequate instructional materials. Lastly, social problems were defined as disadvantaged students coming from crowded, poor and indifferent families. Regarding the regional differences on the problems of FLT, there was no considerable difference between the perceptions of EFL teachers working either in the 1st or 2nd and 3rd service areas; however, it was concluded that educational opportunities were higher in the 1st service area in Turkey.
Collections