Sınıf öğretmenlerinin bağlanma stilleri ile mesleki doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim sınıf öğretmenlerinin bağlanma stilleri ile mesleki doyum düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin bağlanma stillerini saptamak ve bağlanma stillerinin mesleki doyuma etkisini araştırmaktır.Araştırmaya Bursa ilinde görev yapan 260 bayan,149 erkek olmak üzere, toplam 409 sınıf öğretmeni katılmıştır. Bu araştırmada t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way ANOVA) ve LSD Post Hoc testi uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak İlişki Ölçekleri, Mesleki Doyum Ölçeği ve araştırmacının hazırladığı sosyo-demografik formlar kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi, SPSS istatistik paket programı 15.0 ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonuçları, sınıf öğretmenlerinin bağlanma stilleri ile mesleki doyumları arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Sınıf öğretmenlerinin güvenli bağlanma stili puanları ile mesleki doyum puanları arasında düşük düzeyde pozitif yönlü bir ilişki vardır. Sınıf öğretmenlerinin korkulu bağlanma stili puanları ile mesleki doyum puanları arasında düşük düzeyde negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki vardır. Bu çalışmada, İlişki Ölçekleri alt boyutları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin bağlanma stili, onların cinsiyetine, medeni durumuna ve öğrenim düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterirken, onların okuldaki hizmet süresine, yaşına ve mesleki kıdemine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği bulunmuştur. Diğer taraftan sınıf öğretmenlerinin sıklıkla mesleki doyum hissettikleri bulgusuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin mesleki doyumunun, onların cinsiyetine, yaşına, öğrenim düzeyine, mesleki kıdemine ve okuldaki hizmet süresine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterirken, onların medeni durumuna göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği saptanmıştır. In this research the relation between the attachment styles of primary school teachers and job satisfaction has been examined. The aim of this research is to determine the attachment styles of the primary school teachers and to investigate the effect of the attachment styles on job satisfaction. The samples of the research include 260 females, 149 males, totally 409 primary school teachers working in the province of Bursa. T-Test, One Way ANOVA and LSD post Hoc test were used in this research. Relationship Scale Survey, Job Satisfaction Scale and the Socio-Demographic Forms prepared by the researcher have been used as data collection tools in this research. The analysis of the data gathered from the research has been carried out using SPSS statistic packed 15.0 programme .The result of the research shows us a meaningful correlation between the attachment styles and job satisfaction. There is a low positive correlation between the scores of the secure attachment style and the scores of the job satisfaction .There is a low negative and meaningful relationship between the fearful attachment style scores and the job satisfaction scores.In the research, significant differences between the sub-dimensions of Relationship Scale Survey have been detected. While the attachment styles of primary school teachers show significant differences according to their gender, marital status and their level of education, the results suggest that they do not show such significant differences according to their length of service at school, age and seniority. On the other hand, it has been concluded that the primary school teachers are mostly satisfied with their jobs. It has been proven that features such as gender, age, level of education and the length service at school of the primary school teachers play a significant role in their job satisfaction while their marital status is not that effective on their job satisfaction.
Collections