Üniversite öğrencilerinin temel afet bilinci bilgi düzeyleri (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi öğrencilerinin temel afet bilinci bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi ve bu değerlendirme sonucunda üniversite bünyesinde verilecek temel afet bilinci konulu eğitim faaliyetlerine katkıda bulunmaktır. Araştırma tanımlayıcı tipte bir araştırma olup Şubat-2017 / Temmuz-2017 tarihleri arasında yüz yüze anket yapılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde bulunan fakülte öğrencileri, örneklemi ise bu fakültelerde aktif olarak öğrenim gören ve anketi yanıtlayan öğrenciler oluşturmuştur. Literatür taraması yapılarak hazırlanan anket formu, 5 temel bölümden ve toplam 54 sorudan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda; yaşı büyük olan öğrencilerin yaşı küçük olan öğrencilere göre ve üst sınıftaki öğrencilerin yeni öğrencilere göre temel afet bilinçleri (TAB) %1 önem düzeyine göre yüksek bulunmuştur. Gelir düzeyi ile TAB puanı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamış (p>0,05), ancak cinsiyet ile TAB puanı arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Daha önce afet yaşayan bireylerin TAB puanının afet yaşamayan öğrencilere göre daha yüksek olduğu saptanmıştır (p<0,05). Afet eğitimi alan öğrenciler ile almayan öğrenciler arasındaki TAB puanı farkı %5 önem düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Benzer şekilde farklı fakültelerdeki öğrencilerin TAB puanları arasında anlamlı farklılıklar vardır (p<0,05). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi öğrencilerinin ortalama TAB puanının orta seviyenin biraz üzerinde olduğu önemli sonuçlardan birisidir. Kampüs içerisinde verilen temel afet eğitimlerinin yeterli olmadığı, öğrencilerin afet eğitimi alma konusunda istekli oldukları ve bu eğitimin de afete hazırlıklı olma üzerine öneminin farkında oldukları tespit edilmiştir. The aim of this study is to evaluate the basic disaster awareness levels of Çanakkale Onsekiz Mart University students and to contribute to the basic disaster awareness training activities within the university as a result of this evaluation. This is a descriptive study. Between February-2017 / July-2017, face to face survey was conducted. The research population was included in the faculties at Çanakkale Onsekiz Mart University and the sample was composed of students who were actively studying in these faculties. A questionnaire was prepared by a literature review. The questionnaire consists of 5 basic parts and a total of 54 questions. As a result of the research; according to 1% the importance level, basic disaster consciousness (BDC) score was found higher in older age students than younger students and students in the upper class than the new students. There was no significant relation between income level and BDC score (p>0.05), but there was a significant relationship between sex and BDC score (p<0.05). The scores of individuals who had previously experienced disasters was higher than those who did not experience disasters (p<0.05). The difference in the BDC score between the students who received disaster education and those who did not take place was found to be significant at 5% significance level. Similarly, there were significant differences between the BDC scores of the students in Faculties (p<0.05). Çanakkale Onsekiz Mart University students' basic disaster awareness level is slightly above the average level of knowledge. It has been determined that the basic disaster training given in the campus is not enough, the students are willing to receive disaster training and they are aware of the importance of this training on preparedness for disaster.
Collections