Opinions of teachers using interactive whiteboards on classroom use
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın ana odağı, sınıfta etkileşimli tahta kullanan öğretmenlerin görüşlerini keşfetmektir. Ayrıca bu çalışma Yenice ilçesindeki ortaokul ve liselerdeki FATIH projesi özelinde etkileşimli tahta kullanımının nasıl olduğuna odaklanmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma Yenice ilçesindeki etkileşimli tahtaların mevcut durumu göz önünde bulundurularak ortaokul ve liselerde dikkatli bir şekilde yürütülmüştür. Öğretmenlerin etkileşimli tahtaya ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak için nicel araştırma yürütülmüştür. Nicel araştırmanın üstüne durum çalışması deseni kullanılmıştır. Bilgi toplama yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. 56 öğretmenin görüşü analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre 56 katılımcı öğretmenden 22 si hizmet içi eğitim almamıştır. Neredeyse her katılımcı öğretmen etkileşimli tahtayı sunum amaçlı kullanmıştır. Katılımcıların çoğu kısıtlı internet erişiminden şikayetçi olmuştur. Çalışmanın olumsuz bir çıktısı olarak etkileşimli tahta kullanımı yardıma ihtiyaç duymaktadır. Etkileşimli tahtanın kullanımı ilerletmek için araştırmanın katılımcı öğretmenleri şu sonuçlara varmışlardır. EBA'nın kullanımı arttırılmalı, kısıtlaması olmayan internet erişimi öğretmenlerin gözetimi altında serbest bırakılmalı ya da dağıtılacak usb flash diskler vasıtasıyla sağlanmalı, etkileşimli paket programlar geliştirilmeli, hizmet içi eğitimler daha çok akıllı tahtanın pedagojik yönüne yoğunlaşmalı ve gereken lisanslı programlar sağlanmalıdır. The main focus of this study is to explore teachers' opinions on interactive whiteboard (IWB) use in class. Also, this study aims to concentrate on how IWB use which is special to FATIH Project in middle and high schools in Yenice County. This study was rigorously executed in middle and high schools in Yenice County due to the availability of IWB in class. To reveal the answer to research question about teachers' opinions on IWB, qualitative research was used. Case study research design was used based on qualitative research. Collecting information was performed through a semi-structured interview. 56 teachers' opinions were analysed. As the findings of the study, 22 of 56 teacher participants didn't take in-service training. Almost every teacher participant used the IWB for presentation purposes. Most of the participants complained about restricted internet access. As an unfavourable outcome of the study, the use of IWB technology needs help. To enhance the use of the IWB, the participant teachers of the research concluded that resources that delivering through EBA should be increased, either unrestricted internet should be provided or somehow maybe via USB flash disks unrestricted internet should be delivered under teachers' supervision, interactive packaged software should be developed, in-service training should focus on more pedagogical use of IWB and required licenced programmes should be provided.
Collections