Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin oyun ile öğretim yeterliliklerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin sahip oldukları oyun ile öğretimyeterliliklerin araştırılıp değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini ÇanakkaleMerkez ve ilçelerinde bulunan bağımsız anaokulu ve bünyesinde anasınıfı bulunduran özel vedevlet okullarında görev yapan 100 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. KatılımcılaraKadim (2013) tarafından hazırlanan ve geliştirilen Okul Öncesi Dönemde Oyun Öğretimi ÖzYeterlik Ölçeği uygulanmıştır.Verilerin analizinde ilk olarak katılımcıların demografik özellikleri kapsamında frekansanalizleri, daha sonra ise kullanılan ölçekteki her madde katılımcıların geneli için birer birerincelenerek öz yeterlilikleri incelenmiştir. Elde edilen verilerin dağılımlarına bakaraköncelikle normal dağılıp dağılmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonrası hangi analiz tekniğindenfaydalanılması gerektiğine karar verilmiştir. Daha sonra demografik özelliklerin öz yeterliliküzerinde farklılaşmaya sebep olup olmadığının test edilmesi için parametrik testlerdenbağımsız gruplar için t-Testi ve ANOVA testi yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre; katılımcıların öz yeterlilikbulgularına bakıldığında genel öz yeterlilik puanı 3,932'dir. Bu puan katılımcıların genelolarak `yüksek` düzeyde bir öz yeterliliğe sahip olduklarını belirtmektedir. Okul öncesiöğretmenleri için kullanılan değişkenlerden `yaş`, `eğitim durumu`, `kıdem`, `mezun olunanalan` ve `çalışılan kurumun niteliği (Kamu/Özel)` nin okul öncesi öğretmenlerinin oyun özyeterliliklerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı anlaşılmıştır. In this study, it is aimed to explore and evaluate the teaching-with-game competenceof pre-school teachers. The study population consists of 100 pre-school teachers, working inthe independent kindergartens and private and public schools that have a kindergarten locatedin Canakkale city center and its districts.`The Game Teaching Self-Efficacy Questionnaire inPreschool Period` scale developed by Kadim (2013) was applied to the participants. Firstly, thefrequency analyzes were performed in the analysis of the data, within the scope of thedemographic characteristics of the participants. Each item in the scale was examined on anindividual basis for all participants and their self-efficacy was evaluated. It was decided whichanalysis technique should be used by looking at whether the obtained data is normallydistributed or not. t-Test and ANOVA tests were then performed to test whether demographiccharacteristics cause differentiation on self-efficacy.According to the analysis results of the data obtained in the study, there was nosignificant difference in demographic characteristics used for pre-school teachers such as age,educational status, seniority, major, type of the institution (public / private). Based on the self-efficacy findings of the participants, the overall self-efficacy score is 3,932. This scoreindicates that the participants generally have a `high` level of self-efficacy.
Collections