Fen bilimleri öğretmenlerinin STEM` e yönelik teknolojik, pedagojik, alan bilgilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM' e Yönelik Teknolojik, Pedagojik, Alan Bilgilerinin İncelenmesiBu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin STEM' e yönelik teknolojik, pedagojik, alan bilgilerini ortaya koymaktır. Araştırmada karma yöntemlerden açımlayıcı sıralı karma yöntem kullanılmıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin STEM' e dair TPAB bilgilerini belirlemek amacıyla geliştirilen ölçme aracı için çalışma grubunu 207 fen bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. SPSS istatistik programı ile faktör analizi yapılmış ilişki maddelerle alt gruplar belirlenerek `Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM' e yönelik TPAB bilgileri` ölçme aracı oluşturulmuştur. Araştırmanın nitel veri kısmında altı öğretmenle 11 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler yapılmıştır.Öğretmenlerin STEM eğitimi alıp almamaları STEM – TPAB üzerinde tüm alt boyutlarda anlamlı bir farklılık ortaya koymuştur. Fen bilimleri öğretmenlerinin STEM- TPAB ortalamalarının öğrenim gördükleri alan değişkenine göre; ANOVA' dan elde edilen bulgulara göre, kodlama teknolojileri alt boyutunda, öğretmenlerin öğrenim gördükleri alan arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin eğitim düzeylerinin STEM-PAB üzerine etkisinin anlamlı olduğu görülmüştür.Araştırmanın nitel kısmında elde edilen verilere göre de STEM uygulamalarının alanda başarıya ulaşabilmesi için öğretmenlerin bu alanla ilgili daha ciddi eğitimlere, uygulama örneklerine ve STEM eğitimi içeriğinin daha kapsamlı anlatılmasına ihtiyaç olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: STEM, STEM eğitimi, STEM TPAB, TPAB AbstractAnalysis of Science Teachers' Technological, Pedagogical, and Content Knowledge on STEMThis study seeks to reveal the technological, pedagogical and content knowledge of science teachers on STEM. The study followed an exploratory sequential design, which is one of the mixed method. The scale titled `the TPAB Knowledge of Science Teachers on STEM` was developed to reveal the TPAB knowledge of the science teachers on STEM. This scale was initially administered to 207 science teachers analyzed through factor analysis by means of SPSS statistics software and then the relevant items were assigned to sub-groups. For the qualitative data of the study, interviews were made with six teachers through the interview forms with semi-structured 11 questions. The findings showed that there was a significant difference between the variable of attending STEM education and all the sub-dimensions of STEM – TPAB. Based on the findings from the ANOVA, there was a significant difference between the sub-dimension of coding technologies and the departments that the teachers graduated from, and such difference was also present between their STEM – TPAB score averages and the variable of the departments they graduated from. Further, the effect of the education levels of the teachers on STEM- PAB was significant. Based on the data obtained in the qualitative part of the study, it is obvious that to ensure the success of STEM applications in the field, teachers need to attend more strict education including more examples on the application and that STEM education should be delivered in more detail.Key Words: STEM, STEM education, STEM TPAB, TPAB
Collections