Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu 1. sınıf öğrencilerinin deprem bilinci bilgi düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu yüksek lisans tez çalışmasında, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu 1. sınıf öğrencilerinin deprem bilinci bilgi düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tanımlayıcı araştırma modeli ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu bünyesindeki `Acil Yardım ve Afet Yönetimi`, `Ebelik` ve `Hemsirelik` bölümlerinin 1. sınıflarında eğitim gören 287 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma evreninin 156 katılımcısından geri dönüş alınabilmiştir. Araştırmada kullanılan anket formu, ilgili alanyazından yararlanılarak oluşturulmuş ve güvenilirlik katsayısı Cronbach's Alfa 0.75 olarak bulunmuştur. Anket formundan elde edilen verilerin analizinde, SPSS 22.0 paket programı kullanılarak, frekans ve yüzde dağılımları değerleri verilmiştir. Araştırma hipotezlerinin istatistiksel analizinde `Ki-Kare Bağımsızlık analizi`, `Bağımsız Örneklemler t Testi` uygulanmıştır.Anket çalışmasına katılan toplam 156 öğrencinin, %78.8'i (n=123) kadın, %21.2'si (n=33) erkektir. Katılımcıların %50.6'sı (n=79) olası bir deprem öncesinde, sırasında ve sonrasında ne yapılması gerektiği ile ilgili üniversite öncesinde herhangi bir eğitim almadığını belirtmiştir. Katılımcıların %89.7'sinin, olası bir depreme karşı deprem çantası hazırlamadıkları, %82.1'inin olası bir deprem anında düşme olasılığı olan eşyaları sabitlemediği ve %78.8'inin deprem deneyimi yaşadıklarını belirtmişlerdir. Üniversite öncesinde deprem eğitimi aldığını belirten katılımcıların evlerinde deprem çantası hazırlama oranlarının daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışma sonucunda, katılımcıların deprem bilgi puanı ortalamalarının, üniversite öncesinde deprem eğitimi alma, tatbikat yapma, ilgili seminerlere katılma, olası bir deprem anında binadan alternatif çıkış yollarını, ikamet ettikleri yerde olası bir depremde güvenli yerleri belirleme değişkenlerine göre aralarında anlamlı bir fark olduğu ve katılımcıların deprem bilgi puanı ortalamalarının, cinsiyetlerine, üniversite öncesinde ders alma durumlarına, zorunlu deprem sigortası yaptırma durumlarına, üniversite öncesinde deprem eğitimi almanın depremden korunmada faydalı olma düşüncelerine, deprem çantası hazırlama durumlarına ve deprem anında düşme riski olan eşyaları sabitleme durumlarına göre aralarında anlamlı bir fark olmadığı sonuçlarına varılmıştır. This Master's thesis study aimed to investigate the earthquake awareness levels among 1st year students attending Çanakkale Onsekiz Mart University School of Health. The research used a descriptive research model and survey technique. The study group for the research comprised 287 students attending 1st year classes in `Rescue and Disaster Management`, `Midwifery` and `Nursing` departments of Çanakkale Onsekiz Mart University School of Health in the 2017-2018 educational year. Replies were obtained from 156 participants in the research population. The survey form used in the research was created with the aid of the relevant literature and the Cronbach's alpha reliability coefficient was found to be 0.75. Analysis of data obtained with the survey form used the SPSS 22.0 program and values are given as frequency and percentages. Analysis of the hypothesis of the research used the `chi-square independent analysis` and the `independent samples t test`.Of the 156 students participating in the survey study, 78.8% (n=123) were female and 21.2% (n=33) were male. Of participants 50.6% (n=79) stated they had not received any education about what should be done before, during and after a possible earthquake before university. Of participants 89.7% had not prepared an earthquake bag, 82.1% had not fixed furniture that may fall during a possible earthquake and 78.8% stated they had experienced earthquakes. Participants stating they had received earthquake education before university were concluded to have higher rates of preparing earthquake bags at home. The results of the study found significant differences in the mean earthquake awareness points of participants according to receiving earthquake education before university, performing earthquake drills, participating in relevant seminars, determining alternative exit routes from the building during a possible earthquake and safe locations in their place of residence during possible earthquakes. It was concluded there were no significant differences between the earthquake awareness points of participants according to gender, taking lessons before university, having mandatory earthquake insurance, thinking that earthquake education before university is beneficial to protect against earthquakes, preparing earthquake bags and fixing furniture at risk of falling during earthquakes.
Collections