The effect of flipped classroom on young learners` vocabulary learning in primary elt classrooms
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin eğitim dünyasında baş göstermesiyle ortaya çıkan son yılların popüler eğitim modellerinden birisi de Ters Yüz Sınıf Eğitim Modelidir. Ters Yüz Sınıf Eğitim Modeli öğrenmenin sınıf dışında dijital bir platformlarda gerçekleşmesi ile sınıf içinde öğrenci ile geçen zamanın verimli bir şekilde aktif öğrenme, oyun temelli öğrenme ve iş birlikli çalışma gibi yaklaşımları uygulamak için zaman kazanması ve böylece öğrenmenin kalıcılığının ve anlamlılığının artmasına olanak sağlayan bir öğrenme modelidir.Açıklayıcı karma yöntem araştırma modelini temel alan, bu çalışma ter yüz sınıf modelinin ilkokul öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenmedeki başarıları üzerindeki etkisini ve öğrencilerin, ebeveynlerin ve uygulayıcı öğretmenin ter yüz sınıf uygulamaları hakkındaki algı ve deneyimlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. 2018-2019 öğretim yılı bahar döneminde yapılan bu çalışma için öğrenciler rastgele deney grubu (N = 32) ve kontrol grubu (N = 33) olarak seçildi, deney grubu öğrencileri bir kelime dersi videosu ile evde çalışıp derse gelmeleri istenmiş, kontrol grubundaki öğrencilerin aynı kelime öğelerini okuldaki geleneksel yöntemle öğrenmeleri sağlanmıştır. Çalışmanın nicel verileri İstanbul'da bir devlet okulunda toplam 65 4. sınıf öğrencisine Ölçme 1, Ölçme 2 ve Kalıcılık test uygulanarak toplanmıştır. Öte yandan, araştırmanın nitel verileri, deney grubundaki 19 öğrenci ve 12 veli ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve araştırma sırasında araştırmacı öğretmen tarafından tutulan öğretim günlüğünden elde edilmiştir. Tüm nicel veriler SPSS 20. yazılımı ile Mann-Whitney U Testi, Friedman Testleri ve Wilcoxon işaret sıralaması testi ile toplanmıştır ve nitel veriler tümevarımsal içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmada ortaya çıkan sonuçlar, deney grubu öğrencileri için kelime öğrenme performansı ve bu kelimelerin kalıcılık düzeylerinin kontrol grubu öğrencilerinden daha yüksek olduğunu ve bu sonuçların istatistiksel olarak anlamlı olduğunu ortaya koymaktadır. Bu bağlamda, ters yüz sınıf modeli uygulamalarının ilköğretim öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenme başarısını arttırmada ki etkisi, öğrenci verilerinden elde edilen nitel sonuçlar ile de desteklenmiştir. Ebeveynler ile yapılan görüşme verileri de bu yeni model hakkında olumlu görüşlere sahip olduğunu göstermektedir. Buna ek olarak, öğretmen günlüğünün analiz sonuçları, modelin zorluklarına rağmen, öğretmenin geleneksel pedagojik yaklaşımla karşılaştırıldığında ters yüz öğrenme yöntemini yararlarını gözlemlediğini göstermektedir.Sonuç olarak, ters yüz sınıf modeli, Türkiye'deki ilkokulların İngilizce dersi sınıflarında sınırlı ders zamanı ve ezbere dayalı öğrenme ile ilgili sorunlara etkili bir çözüm olarak önerilmiştir. One of the most popular educational models of recent years that emerged as the reflection of use of technology in education is Flipped Classroom Model, which is a learning model that allows the time spent with students in the classroom to implement active, game-based, and collaborative learning approaches efficiently, thereby improving the permanence and efficiency of learning. Based on the explanatory mixed method research design, this study aimed to reveal the effect of flipped classroom model on achievements of primary school students in learning English vocabulary items and the perceptions and experiences of students, parents and the teacher researcher about the flipped classroom practices. For this study taking place in the spring term of 2018-2019 teaching year, the students were randomly selected as experimental group (N = 32) who studied a vocabulary lesson video at home and control group (N = 33) who learned the same vocabulary items by the traditional method at school. The quantitative data of the study were collected by applying Measurement 1, Measurement 2 and Delayed test to totally 65 4th grade students in a state school in Istanbul. On the other hand, the qualitative data were obtained from semi-structured interviews with 19 students and 12 parents in the experimental group and the teaching journal kept by the teacher researcher during the study. All quantitative data were analyzed by SPSS 20. software with Mann-Whitney U Tests, Friedman Tests and The Wilcoxon signed-rank tests and the qualitative data were analyzed using inductive content analysis. The results revealed that the levels of vocabulary learning performance and retention of these items for the experimental group students were higher than those of the control group students and these results were statistically significant. In this context, the significant impact of the flipped classroom instructions was also supported by the qualitative results obtained from the student data. The analysis of the parents' interview data also showed that they had positive opinions about this new model. The analysis of the teacher diary also indicated that despite the challenges of the model, the teacher also observed the benefits of it in comparison to the traditional pedagogical approach. Consequently, the flipped classroom model is suggested as an effective solution for the problems related to limited class-time and rote learning in English classrooms of primary schools in Turkey.
Collections