Tecrübeli ve göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimleri ve karar verme stilleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimlerini belirlemek ile karar vermede özsaygı ve karar verme stillerini belirlemektir. Aynı zamanda yansıtıcı düşünme ve karar verme stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemek, tecrübeli ve göreve yeni başlayan öğretmenlerin yansıtıcı düşünme ve karar verme hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, karma yöntem desenlerinden biri olan iç içe deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimini ve karar verme stillerini belirlemek için Mardin'in Midyat ilçesinde görev yapan 102 sınıf öğretmenine Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimi Ölçeği ve Melbourne Karar Verme Ölçeği uygulanmıştır. Yarı Yapılandırılmış Görüşme formunda ise Midyat'ta görev yapan 10'u tecrübeli, 10'u göreve yeni başlayan 20 öğretmenle görüşme yapılmıştır.Sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimi ve karar verme stilleri incelenirken cinsiyet, mesleki kıdem, öğrenim durumu, görev yapılan yer, sınıf mevcudu, sosyal medya kullanım süresi ve okunan kitap sayısı değişkenleri incelenmiştir. Kullanılan anket sonucu alınan veriler SPSS 21.0 paket veri programı ile analiz edilmiştir. Cinsiyet, eğitim durumu, görev yapılan yer değişkenlerine göre yansıtıcı düşünme eğilimi ve karar verme stilleri belirlenmesinde Mann-Whitney U testi, mesleki kıdem, sınıf mevcudu, sosyal medya kullanım süresi, okunan kitap sayısı değişkenlerine göre ise Kruskal Wallis kullanılmıştır. Yarı Yapılandırılmış görüşme formu verileri ise içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimi oldukça yüksek çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin karar vermede özsaygı düzeyleri oldukça yüksek ve karar verme stillerinden dikkatli karar verme stiline sahip çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimleri alt boyutunda, öğrenim durumu ve okunan kitap sayısında anlamlı bir fark bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin karar verme alt boyutunda değişkenler arasında sosyal medya kullanım süresine göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğiliminin geneli ve yansıtıcı düşünmenin bazı alt boyutları ile karar vermede özsaygı ve karar verme stilleri arasında anlamlı ilişkilerin bulunduğu görülmüştür. Aynı zamanda tecrübeli ve göreve yeni başlayan öğretmen görüşleri anket sonuçlarını desteklemiştir. The aim of this study is to determine reflective thinking tendencies of primary school teachers and to present self-esteem and decision-making styles in decision making. At the same time, it is to determine the relationship between reflective thinking and decision-making styles, and to reveal the views of experienced and new teachers on reflective thinking and decision-making.The research was carried out by using the concentric pattern which is one of the mixed method designs. In the research, this pattern was chosen to produce more powerful results in terms of the simultaneous collection of quantitative and qualitative data and one type of data to support another. YANDE and Melbourne Decision Making Scale were applied to 102 primary school teachers working in Midyat district of Mardin in order to measure their reflective thinking skill levels and decision making level. The Semi-Structured Interview Form was conducted with 20 teachers, 10 of whom were experienced and 10 were newly recruited.While reflective thinking and decision-making levels of primary school teachers were examined, variables such as gender, professional seniority, educational status, place of work, class size, social media usage time and number of books that were read were examined. The data obtained from the survey was analyzed with SPSS 21.00 packet data program. Mann-Whitney U test was used to determine reflective thinking and decision-making level according to gender, education level, place of work, and Kruskal Wallis was used according to variables of professional seniority, class size, social media usage time and number of books read. In the study, reflective thinking skill levels of classroom teachers were found to be quite high. At the same time, the level of self-esteem of primary school teachers in decision making was quite high. A significant difference was found in the reflective thinking skills sub-dimension of the primary school teachers in terms of educational status and the number of books read. A significant difference was found between the variables in terms of decision-making sub-dimension of classroom teachers according to social media usage time. It has been observed that there is a significant relationship between classroom teachers' reflective thinking skills and some sub-dimensions of reflective thinking and self-esteem and decision-making styles in decision making. At the same time, the opinions of experienced and new teachers supported the survey results.
Collections