Öğretmen adayları için Stem farkındalık ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
STEM; fen, teknoloji ve matematik disiplinlerinin mühendislik becerisi ile bütünleştirilerek ortaya bir ürün koyma yaklaşımıdır. Öğrencileri derste aktif kılmak, sistematik çalışma, öğrenciler arası iş birliği, problem çözebilme, üretme ve yaratıcılık gibi 21.yüzyıl becerilerini özümsetmek amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, STEM eğitimi ile ilgili hazırlanan ölçeğin geçerlik ve güvenirliğini ölçmektir. Araştırma, 2017- 2018 Eğitim Öğretim Yılı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesin' de Fen Bilgisi Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği bölümlerinde 1.,2.,3. ve 4. sınıflarda okuyan 598 öğrenci ile yapılmış olup 598 veriden 575 veri analiz için uygun bulunmuştur.Öncelikle konu ile ilgili makaleler taranıp farkındalık cümleleri seçilerek 33 maddelik bir havuz oluşturulmuştur. Uzman kişilerden yardım alınarak gerekli düzeltmeler yapılıp 32 maddeye indirilen ölçeğin yapı geçerliği için Açımlayıcı Faktör Analizi yapılarak faktörleşme durumuna bakılmış ve beş faktörlü bir ölçek elde edilmiştir. Faktörlerin her biri isimlendirilmiş, birden fazla faktörde yer alan 3 madde çıkarılmıştır. Bu maddeler faktör analizinde birden fazla faktörde yüksek değer gösterdikleri için binişik maddeler olarak adlandırılmıştır. Güvenirliği ise Cronbach Alpha Güvenirlik Katsayısı hesaplanarak değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda 29 maddelik, beşli likert tipinde ve beş faktörlü bir ölçek elde edilmiştir. Açımlayıcı Faktör Analizi sonucunda farkındalık ölçeğinin yapı geçerliğinin doğrulandığı tespit edilmiştir. Diğer yandan Cronbach Alpha Güvenirlik Katsayısı uygun bir değer göstermiştir. Sonuçlara göre ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu söylenebilmektedir.Anahtar Kelimeler: STEM, geçerlik, güvenirlik, 21.yüzyıl becerileri, ölçek geliştirme STEM is an approach to generate output by unifying engineering skills with science, technology and mathematics disciplines. Purpose of it is to make students assimilate 21. century skills like being active during class, to study systematically, to cooperate with other students and ability to solve problems. Target is to develop a scale of STEM awareness by doing affectivity and credibility analysis. The search had been carried out with 598 students studying in the 1,2,3 and 4 th grades in the departments of Science Teaching, Chemistry Teaching, Mathematics Teaching, Primary School Teaching and Preschool Teaching in the Faculty of Education of Çanakkale Onsekiz Mart University in 2017-2018 academic year. 598 data from 575 data were found to be suitable for analysis.First, articles related to the subject searched to choose awarness sentences, with the chosen sentences a pool was formed of 33 objects. For the construct validity of the scale, which was reduced to 32 items with the help of experts, necessary corrections were made and the factorization status was analyzed and a five factors scale was obtained. Each of the factors were named, and 3 items of more than one factor were omitted. These items were named as overlapping objects because they showed high values in more than one factor in factor analysis. The reliability was evaluated by calculating the Cronbach's Alpha Reliability Coefficient. As a result of the analyzes, a five point Likert type, five factors scale with 29 items were obtained. As a result of Exploratory Factor Analysis, it was found that the construct validity of the awareness scale was confirmed. On the other hand, Cronbach's Alpha Reliability Coefficient showed an appropriate value. According to the results, it can be said that the scale is valid and reliable.Key Words: STEM, validity, reliability, 21st century skills, scale development
Collections