The role of out-of-class activities in improving elt students` vocabulary knowledge
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu karma yöntemli araştırmada Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği (ELT) bölümü öğrencilerinin sıklıkla ve seyrek olarak yaptıklarını belirttikleri sınıf dışı İngilizce aktiviteleri ve bu aktivitelerle beş değişkenin (cinsiyet, eğitim yılı, kelime bilgisi, İngilizce yeterlilik algısı, günlük hayatta İngilizceye verilen önem) ilişkisi incelenmiştir. Türkiye'deki iki devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 245 birinci ve dördüncü sınıf ELT öğrencisi çalışmada yer almıştır. Veriyi toplamak için nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Öğrenciler bir anket ve kelime seviyesi testini doldurmuşlardır. Nicel verilerin analizinden sonra 5 gönüllü öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Nicel veriler SPSS programında betimsel istatistikler, Pearson korelasyon katsayısı ve Mann-Whitney U testi ile incelenmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu çalışmanın bulguları Türk öğrencilerinin en çok yaptıklarını belirttikleri aktivitelerin şarkı dinlemek, televizyon dizileri ve filmler izlemek ve İngilizce web sitelerinde gezinmek olduğunu göstermiştir. Buna kıyasla öğrencilerin seyrek olarak yaptıklarını belirttikleri aktiviteler konuşmayı gerektiren video oyunları oynamak, bilgisayarı İngilizce kullanmak ve İngilizce haber okumaktır. Öğrencilerin İngilizce yeterlilik algıları ve İngilizceye verdikleri önem ile birçok aktivite arasında pozitif zayıf ilişki bulunmuştur. Bu iki kavramı pozitif olan öğrenciler, negatif olan öğrencilere kıyasla önemli derecede çok sınıf dışı aktivite yaptıklarını belirtmişlerdir. Kelime bilgisi ve sınıf dışı aktivite yapma arasında korelasyon bulunmamıştır. Sınıf dışı aktivitelerin sıklığı ile cinsiyet ve eğitim yılı arasında zayıf güçlü ilişkiler bulunmuştur. Erkeklerin ve birinci sınıf öğrencilerinin daha çok sınıf dışı aktivite yaptıklarını belirttikleri ortaya çıkmıştır. Bu bulguların ışığında dil öğreniminin yararlılığını arttırmak açısından ilgili taraflara önerilerde bulunulmuştur. The present mixed-method research study investigated the out-of-class English activities that Turkish English Language Teaching (ELT) students report doing frequently and infrequently and explored the relationship between out-of-class activities and five variables: gender, year of study, vocabulary knowledge, perceived English competence, and perceived importance of English. 245 first and fourth year ELT students from two state universities took part in the study. Qualitative and quantitative research tools were used to collect data. Students completed a questionnaire and a vocabulary levels test. After analyzing the results of the quantitative data, follow-up interviews were conducted with 5 volunteer students. Quantitative data were analyzed through SPSS using descriptive statistics, Pearson correlation coefficient, and Mann-Whitney U tests. Qualitative data were analyzed through a content analysis. The findings of this study revealed that the activities Turkish students reported doing frequently were listening to songs, watching TV series and movies, and surfing on English websites; whereas the activities that they reported doing infrequently were playing video games that require speaking, using computer in English and reading English newspapers. Weak positive correlations were found between perceived English competence and perceived importance of English in most of the out-of-class activities, in that students who were positive about these two concepts reported doing these out-of-class activities significantly more frequently than students who were negative about these two concepts. No correlations were found between vocabulary knowledge and the frequency of doing out-of-class activities. There were weak positive correlations between the frequency of out-of-class activities and gender and year of study and it was revealed that males and first year students reported doing out-of-class activities significantly more frequently. In the light of these findings, implications were discussed for different stakeholders for improving the effectiveness of language learning.
Collections