Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde eğitim ve öğretim teknolojilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖzetSınıf Öğretmenlerinin Matematik Derslerinde Eğitim ve Öğretim Teknolojilerini Kullanma Düzeylerinin İncelenmesiSon dönemlerde ülkemizde teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesiyle eğitimde teknolojiye verilen önem artmaktadır. Ancak teknolojinin eğitim ortamına entegre edilmesi hızla gelişen teknolojinin takibi kadar zor bir hal almıştır. Sınıf öğretmenlerinin, matematik öğretiminde öğrenimi kolaylaştıran bir etken olarak gördükleri eğitim ve öğretim teknolojilerini, matematik derslerinde kullanım düzeyleri de belirsizliğini korumaktadır. Yapılan bazı çalışmaların teknoloji kullanım düzeyini genel anlamda belirlediği görülmektedir. Ancak matematik öğretiminde teknoloji kullanımına yönelik bir çalışma olmadığı görülmektedir.Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde eğitim ve öğretim teknolojilerinin kullanma düzeylerinin incelenmesidir. Böylece, eğitim ve öğretim teknolojilerinin matematik derslerinde kullanımı ile sınıf öğretmenlerinin cinsiyetleri, kıdem yılları, yaşları, öğrenim düzeyleri, teknoloji eğitimi alıp almama durumları ve tutumları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı görülebilecektir.Araştırmada model olarak, betimsel tarama modeli seçilmiştir. Verilerin toplanması amacıyla veri toplama aracı hazırlanmıştır. Veri toplama aracının ilk bölümü 6 soruluk kişisel bilgilerden, sonraki 13 soru sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde eğitim ve öğretim teknolojilerini kullanım düzeylerini belirmeye yönelik maddelerden, üçüncü bölüm ise sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde eğitim ve öğretim teknolojileri kullanımına yönelik tutumları ile ilgili görüşlerinin alındığı 26 maddeden oluşmaktadır.Verilerin analizi bilgisayar ortamında yapılmıştır. Veri toplama aracının güvenirliği Cronbach Alpha ile belirlenmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı 2017-2018 eğitim-öğretim yılı Çanakkale İl merkezinde bulunan ilkokullardaki sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır.Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde eğitim ve öğretim teknolojilerini kullanım düzeyleri ile ilgili olan kısım teknoloji okuryazarlığı, derse entegrasyon ve farkındalık adı altında üç farklı alt boyuttan oluşmuştur. Öğretmenlerin teknoloji kullanımına yönelik tutumları ile ilgili kısım ise olumlu yönler, bilgisayar tabanlı teknolojiler, olumsuz yönler, web tabanlı teknolojiler, klasik teknolojiler ve güncel teknolojiler olarak altı alt boyuttan oluşmaktadır. Bu boyutlar ve belirlenen ölçütler arasında anlamlı fark olup olmadığı t-testi, ANOVA(tek yönlü varyans analizi), Kruskal Wallis, Tukey ve Tamhane testleri ile ile analiz edilmiş yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Eğitim Teknolojileri, Matematik Öğretimi. AbstractExamining the Use of Teaching And Teaching Technologies In Mathematics Classes By Classroom TeachersRecently, the importance of technology in education has increased with the rapid development of technology in our country. However, the integration of technology into the educational environment has become as difficult as the follow-up of rapidly developing technology. The level of use of educational and instructional technologies in mathematics courses which they perceive as a factor that facilitates learning in mathematics teaching is still uncertain. It is seen that some studies have determined the level of technology usage in general terms. However, there is no study on the use of mathematics teaching.The aim of this study is to examine the use of educational and instructional technologies in mathematics classes of classroom teachers. Thus, it can be seen whether there is a difference between the level of use of educational and instructional technologies in classrooms' mathematics courses and gender, seniority, age, education level, technology education and lack of technology education.The descriptive survey model was chosen as the research model. Data collection tool was prepared for data collection. The first part of data collection tool consists of 6 questions consisting of personal information. The second section consists of 13 questions about the level of classroom teachers' use of educational and instructional technologies in mathematics courses. The third part consists of 26 questions consisting of attitudes of the class teachers towards the use of educational and instructional technologies in mathematics classes.Data analysis was performed on computer. The reliability of the data collection tool was determined by Cronbach Alpha. The scale of the study was applied to the primary school teachers in the province of Çanakkale in the 2017-2018 academic year.The part on the level of use consists of three different sub-dimensions: technology literacy, integration into the course and awareness. The part on the attitude was designed from six dimensions: positive aspects, computer-based technologies, negative aspects, web-based technologies, classical technologies, and available technologies. Differences between sub-dimensions and criteria were analyzed by t-test, ANOVA (one-way analysis of variance) and Kruskal Wallis tests. The analysis results were interpreted by Tukey and Tamhane tests.Key words: Technology, educational technologies, mathematics teaching
Collections