Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi(Çanakkale İli Örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi (Çanakkale İli Örneği)Bu araştırma ile sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin görüşlerinin mesleki ve kişisel değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Araştırma evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Çanakkale il merkezinde bulunan 17 resmi devlet ilkokulunda görev yapan 156 öğretmen temsil etmektedir.Bu araştırmada, toplam iki bölüm ve 38 maddeden oluşan Terzi (2001) tarafından geliştirilen `Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Anlayışları Anketi` veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırmada verilerin çözümlenmesi aşamasında `Öğretmenlerin Sınıf Yönetim Anlayışları Anketi` sonuçlarına göre ortaya çıkan verilerin analizi için IBM SPSS Statistics 21 paket programından yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışlarının cinsiyete göre farklılık göstermediği, 46 yaş ve üzerinde olan öğretmenlerin daha demokratik sınıf yönetimi anlayışına sahip olduğu, mesleki kıdem yılı az olan öğretmenlerin daha otokratik çok olan öğretmenlerin ise daha demokratik sınıf yönetimi anlayışına sahip olduğu, mezun olunan okula göre ise öğretmenlerin demokratik ve ilgisiz yönetim anlayışına ilişkin görüşlerinde anlamlı farklar olduğu bulgularına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sınıf öğretmeni, sınıf yönetimi, sınıf yönetimi anlayışı. Determining class teachers' opinions about classroom management (Sample of Çanakkale Province)In this research, it was stated that the opinions of classroom teachers about classroom management did not change in terms of professional and personal variables.This research is represented by 156 teachers working in 17 public state primary schools in the city center of Çanakkale in the 2018-2019 academic year.In this research, `teachers' classroom management understanding questionnaire` developed by Terzi (2001) consisting of 2 sections and 38 items was operated as data collection means.In the analysis of the data, IBM SPSS statistics 21 package program was used for the analysis of the data that emerged according to the results of `teachers classroom management understanding survey`.As a result of the research, it was noticed that teachers' classroom management understanding did not differ according to gender, teachers aged 46 and older had more democratic classroom management understanding, and teachers with less seniority years were more autocratic. It was noticed that there are significant differences in the opinions of teachers regarding the understanding of democratic and irrelevant management according to the graduated school.Key Words: Class teacher, classroom management, understanding of classroom management.
Collections