Lise öğrencilerinin öğrenme yaklaşımı tercihlerinde metabilişsel farkındalık ile epistemik merak düzeylerinin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, lise öğrencilerinin epistemik merak ve metabilişsel farkındalık düzeylerinin öğrenme yaklaşımı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Sorunu araştırmak için nedensel karşılaştırmalı yöntem kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıları seçmek için seçkisiz küme örneklemi tekniği kullanılmıştır. Örneklem grubu Çanakkale'de bulunan liselerdeki 9 ve 12. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır.Araştırmanın verileri, öğrenme yaklaşımları ölçeği, metabilişsel farkındalık ve epistemik merak ölçme araçları ile toplanmıştır. Ölçme araçlarının geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır.Bu araştırmada çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Ayrıca cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul türüne göre farklılıkları test etmek için anova ve t-test kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçları lise öğrencilerinin öğrenme yaklaşımı, metabilişsel farkındalık ve epistemik merakın orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca sınıf düzeyine göre öğrencilerin stratejik öğrenme yaklaşımı, yöntemsel bilgi ve ilgi tipi epistemik merak düzeylerinde anlamlı farklık vardır.Lise türüne göre lise öğrencilerinin öğrenme yaklaşımı, metabilişsel farkındalık ve epistemik merakın alt boyutlarında 9. sınıflarda anlamlı farklılıklar vardır.Cinsiyete göre, öğrenme yaklaşımları, üstbilişsel farkındalık ve yoksunluk tipi epistemik merak açısından anlamlı bir fark olmadığı sonucuna varılmıştır.Çalışmanın sonuçları, ilgi ve yoksunluk türü epistemik merakın yüzeysel öğrenme hariç öğrenme yaklaşımları üzerinde etkili olduğunu göstermektedir. Ayrıca, açıklayıcı bilgi, planlama, izleme, bilgi yönetimi ve değerlendirme becerilerinin derinlemesine öğrenme üzerinde etkisi vardır. Planlama ve izleme becerilerinin stratejik öğrenme üzerinde de etkisi vardır.Anahtar Kelimeler: Öğrenme yaklaşımı, metabilişsel farkındalık, epistemik merak The study aims to investigate that effect of high school students' level of metacognitive awareness and epistemic curiosity on approaches to learning. Causal comparative method is used to investigate the problem. Also, the random cluster sampling was used to select participants. The sampling group consists of 9th and 12th grade students in the high schools where is in Çanakkale. Research data was gathered via approaches to learning scale, metacognitive awareness inventory and epistemic curiosity measurement tool. Validity and reliability studies have been done by researcher.Multiple linear regression analysis was used to analyze the data. Besides, anova and t-test was used to test differences according to sex, grade level and high school type.The results of this study show that level of high school students' approaches to learning, metacognitive awareness and epistemic curiosity are in medium. Besides, according to their grades, there are significant differences between students' level of strategic learning approach, procedural knowledge and interest type epistemic curiosity.According to types of high school, there are observed significant differences on the level of student's approaches to learning, metacognitive awareness and epistemic curiosity in the 9th grade. According to gender, it was concluded that there is not significant difference in approaches to learning, metacognitive awareness and deprivation type epistemic curiosity.The results of the study show that interest and deprivation type of epistemic curiosity have an impact on approaches to learning, except surface learning. Also, descriptive information, planning, monitoring, information management and evaluation skills have an impact on deep learning. Planning and monitoring skills also have an impact on strategic learning. Keywords: Approaches to learning, metacognitive awareness, epistemic curiosity
Collections