Veli toplantılarının verimliliğine ilişkin veli ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı veli toplantılarının verimliliğini veli ve sınıf öğretmeni görüşleri kapsamında değerlendirmektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 7 sorudan oluşan veli görüşme formu ve 9 sorudan oluşan öğretmen görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yıllarında Muş ilindeki ilkokullarda görev yapan 112 sınıf öğretmeni ve bu okullarda çocukları eğitim alan 104 veli oluşturmaktadır. Araştırmada bulgular, içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Bulgular NVivo paket programı ile modellenmiştir.Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre, veli toplantısı sayısını belirlemede en önemli kriter sınıf, okul ve öğrenci ihtiyaçlarıdır. Veli toplantıları, ailelere en çok davetiye yoluyla bildirilmektedir. Öğretmenler, velilerin katılımını çoğunlukla yetersiz olarak değerlendirmektedir. Toplantıya katılımın daha çok anneler tarafından gerçekleştirildiği belirtilmektedir. Öğretmenler, velilerin kendileri ve okul yönetimi ile iş birliği içinde olmadığını bildirmektedir. Veli görüşlerine göre velilerin veli toplantısına katılmamasının en önemli sebebi işe bağlı nedenlerdir. Nerdeyse tüm veliler okul dışında öğretmenlerle sık sık iletişim kurduğunu bildirmektedir. Günümüzde pek çok veli-öğretmen görüşmesi telefon-mesaj yoluyla yapılır iken, bireysel olmayan görüşmelerin yani toplantıların online olarak yapılabilmesi mümkündür. The aim of this study is to evaluate the efficiency of parent meetings within the scope of parent and classroom teacher opinions. A qualitative research methodology with a phenomenological desing was employed.In the research, a parent interview form consisting of seven questions and a teacher interview form consisting of nine questions were used as the data collection tool. The study population consisted of 112 classroom teachers working in primary schools in the province of Muş in 2018-2019 academic years and 104 parents whose children received education in these schools. The findings were collected using content analysis, and the results were modeled with the NVivo package program.According to the opinions of the classroom teachers, the most important criterion in determining the number of parent meetings is the needs of the class, school and student. Mostly invitations are sent to invite families to parent meeting. Teachers often consider parents' participation to be inadequate. More mothers attend the meetings. Teachers report that parents do not cooperate with them and the school management. According to the parents' opinions. The most important reason why parents do not attend the parents meeting is the work- related reasons. Almost all parents report that they frequently communicate with teachers outside of school. While many parent- teacher meetings are conducted via telephone and message in our age, it possible to make non- individual meetings, ie meetings online
Collections