Çanakkale ilindeki çocuk evlerinde kalmakta olan 13-18 yaş arası çocukların değer algıları ve kavramsallaştırmalarına yönelik nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın konusu Çanakkale İlinde bulunan, Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi Müdürlüğüne bağlı olarak hizmet veren çocuk evlerinde kalmakta olan 13-18 yaş arasındaki çocukların toplumsal değerleri nasıl algıladıkları ve bu değerleri ne düzeyde kazandıklarıdır. Araştırmanın amacı, diğer yatılı kuruluş tiplerinden farklı olarak, toplumla daha iç içe, toplumsal ilişkilerin ve komşuluk ilişkilerinin yaşandığı çocuk evlerinde kalan çocukların toplumsal değerleri ne düzeyde benimsediğini ve nasıl algıladıklarını anlamaktır. Çünkü değerlerin ilk olarak kazanıldığı en etkili birim ailedir. Bu araştırmada, aile yanında büyüme şansından yoksun çocukların aile yanında ilk toplumsallaşma süreci ile edinilen ve bu süreç ile temeli atılan değerleri kurum bakımında nasıl ve ne düzeyde edindikleri araştırılmaktadır. The subject of the study is how children between the ages of 13 and 18 who is living in children's homes in Canakkale Province, which are affiliated to the Directorate of Children's Houses Coordination Center, perceive and gain social values.The aim of this study is to understand the level and perception of social values of children living in children's houses, unlike other types of boarding, where children live within a society and moresocial and neighborly relations are experienced.Because the family is the most effective unit in which values are first acquired.In this study, it is aimed to investigate how and at what levelchildren's social and individual valuesthat are acquired in family, in child care institutions compared to children growing up in the family.
Collections