Çocuklar için yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarının şekil ve içerik açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'de ve Türk dilinin öğretildiği diğer ülkelerde kullanılan çocuklar için yabancı dil olarak Türkçe öğretimi için Enver Gedik tarafından hazırlanan ABC Çocuklar İçin Türkçe Öğretim A1.1- A1.2- A2.1 - A2.2 setinin veYunus Emre Enstitüsü tarafından hazırlanan Türkçe Öğreniyorum 1-2-3-4 setinin ders kitaplarının çocuklara uygunluğunu değerlendirme amacını taşımaktadır. Bu setlerden Türkçe Öğreniyorum seti Yunıs Emre Enstitüsünde, Maarif Vakfında ve PICTES Projesinde yaygın olarak kullanıldığı için, ABC Çocuklar İçin Türkçe Öğretim seti de özel kurumlarda kullanıldığı için seçilmiş ve incelemeye dahil edilmiştir. Enver Gedik tarafından hazırlanan ABC Çocuklar İçin Türkçe Öğretim seti çocuklara özgü olarak hazırlanmış fakat bu sette yaş grubu belirtilmemişken Yunus Emre Enstitüsü tarafından hazırlanan Türkçe Öğreniyorum setinde yaş grubu belirtilmiştir. Çalışmada alan yazın incelemesi yapılmıştır. Çalışmada kullanılan ders kitaplarının görsel ve içerik açısından çocuklara uygunluğunun değerlendirilmesi için nitel araştırma yönteminden faydalanılmıştır. Çalışmada ele alınan kaynaklar doküman analizi yöntemi ile incelenmiştir. İncelenen iki set verilen ilkelere göre değerlendirilmiş ve karşılaştırılmıştır. Kitapların incelenmesi ile çocukların yaşına, seviyesine ve çocuğa görelik ilkesine uygun olup olmadığı ele alınmıştır.. Kitaplarda çocuklara uygunluk göstermeyen yönlere alternatif olması için öneriler kısmında çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler maddeler halinde sunulmuştur. The aim of this study to evaluate suitability of the textbooks of ABC Turkish Language A1.1- A1.2- A.2.1- A2.2 prepared by the Enver Gedik and Learning Turkish 1-2-3-4 textbooks prepared by the Yunus Emre Institute for children in Turkey and in another countries where Turkish is taught as a foreign language. The Learning Turkish textbook is chosen by reason of it is used extensively in Yunus Emre Institute, Maarif Foundation and PICTES Project, ABC Turkish Language textbook for Children which is also used in Private Institutions is chosen and examineed. The age group is not specified in The Turkish Language Teaching Textbook for Children prepared by The Enver Gedik, meanwhile the age goup is specified in theTurkish Language Textbook for Children. In this study, the body of literature are researched. Qualitative research method is used to evaluate the suitability of textbooks with regard to visual and content for children. The subject at hand in the study is examined with document analysis method. The two sets analysed is evaluated and compared according to the given by policy. The examined books determined whether these books are convenient from the point of age, level and relativism for children. The details that should be in the children's books are specified in the table of guidelines in order to be non-conforming elements for children in the books.
Collections