5-6 yaş grubu çocuklarda bibliyoterapinin özgüven ve kişiler arası problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özet5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Bibliyoterapinin Özgüven ve Kişiler Arası Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesiBu araştırmada, 5-6 yaş grubu çocuklarda bibliyoterapinin (iyileştiren hikâyelerin) özgüven ve kişiler arası problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ön test-son test, deney-kontrol gruplu 2x2'lik deneysel bir desen ve gözlem listesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim öğretim yılında, İstanbul ilinin bir ilçesinde bulunan MEB'e bağlı bir ilköğretim okulu bünyesindeki dört anasınıfında eğitim gören 41 çocuktan oluşmaktadır. Araştırma çalışma grubunun 40 katılımcısına deney uygulanabilmiştir. Araştırmada kullanılan 'Okul Öncesi Kişiler Arası Problem Çözme Testi (OKPÇ)' ve 'Özgüven Gözlem Listesi' izinleri ve testin eğitimi araştırmaya başlamadan önce alınmıştır. Araştırmada kullanılan OKPÇ testi iç tutarlılık kat sayısı 0.76 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılarak frekans ve yüzde dağılımları değerleri verilmiştir. Araştırma hipotezlerinin istatistiksel analizinde iki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi kullanılmıştır. Grup içerisindeki karşılaştırmalar eşleşmiş grup t-testi ile analiz edilmiştir.Deneysel çalışmanın ön testine katılan toplam 41 çocuğun; %48,78'i (n=20) kız, %51,22'si (n=21) erkektir. Katılımcıların %29,27'si (n=12) 6 yaş, %70,73'ü (n=29) 5 yaş grubudur. Katılımcıların , %51,22'sinin; %47,62'si kız, %52,38'i erkek olarak kontrol gurubuna alınmış ve %48,78'i; %45'kız ve %55'i erkek olarak deney gurubuna alınmıştır. Katılımcıların bibliyoterapi eğitimi aldıktan sonra OKPÇ testine verdiği cevaplarda anlamlı bir fark belirlenmiştir, özgüven testinin sonuçları değerlendirildiğinde anlamlı bir fark belirlenememiştir.Araştırma bulgularının analizi sonucunda okul öncesi eğitime devam eden çocukların bibliyoterapi tekniği ile olumlu yönde etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. Günümüzde çocukların özgüven ve kişiler arası problem çözme becerilerinin gelişimi önemli bir yer tutmaktadır; bibliyoterapi tekniğinin bu konudaki olumlu etkisi, tekniğin kullanılabilirliğini göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Bibliyoterapi, Kişiler Arası Problem Çözme, Özgüven AbstractInvestigation of the Effect of Bibliotherapy on Self Confidence and Interpersonal Problem Solving Skills in 5-6 Age Group Children In this study, it is aimed to investigate the effect of bibliotherapy (healing stories) on self-confidence and interpersonal problem-solving skills in 5-6 year old children. In the research, pretest-posttest, a 2x2 experimental pattern with an experimental-control group and a list of observations were used. The study group of the research consists of 41 children studying in four kindergartens within a primary school affiliated to MEB in a district of Istanbul province in the 2018-2019 academic years. 40 participants of the population were able to experiment. The 'Preschool Interpersonal Problem Solving Test (OKPÇ)' and 'Self-Confidence Observation List' permissions used in the research and the training of the test were obtained before starting the research. The internal OKPÇ test coefficient used in the study was found to be 0.76. Frequency and percentage distribution values were given by using SPSS 22.0 package program in the analysis of the data. In the statistical analysis of the research hypotheses, t-test was used to compare quantitative continuous data between two independent groups. Comparisons within the group were analyzed by paired group t-test.A total of 41 students who participated in the pre-test of the experimental study; 48.78% (n = 20) are girls and 51.22% (n = 21) are boys. 29.27% (n = 12) of the participants are 6 years old and 70.73% (n = 29) of them are 5 years old. 51.22% of the participants; 47,62% of girls, and 52,38% of boys taken to the control group and 48,78% of the participants; 45% of girls and 55% of boys were included in the experimental group. A significant difference was determined in the responses of the participants to the OKPÇ test after receiving bibliotherapy training, and when the results of the self-confidence test were evaluated, a significant difference could not be determined.As a result of the analysis of the research findings, it was concluded that children attending pre-school education were positively affected by the bibliotherapy technique. Today, the development of children's self-confidence and interpersonal problem-solving skills has an important place; the positive effect of the bibliotherapy technique on this issue shows the usability of the techniqueKeywords: Bibliotherapy, Interpersonal Problem Solving, Self Confidence
Collections