Okul öncesi öğretmenlerinin kişilik özellikleri ve yaşam memnuniyetlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşadığımız 21. yüzyılda modern eğitim sisteminin hayata geçirilmesindeki en önemli etken öğretmenlerdir. Eğitimin başladığı ilk basamak olan okul öncesi eğitimde de okul öncesi öğretmenlerinin rolü büyüktür. Okul öncesi öğretmenlerinin yaşam memnuniyeti ve kişilik özellikleri verdikleri eğitime büyük oranda etki etmektedir. Bu çalışmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile yaşam memnuniyetlerini incelemektir. Çalışma, Çanakkale Merkez ve ilçelerinde olan ilkokul bünyesindeki anasınıfları, anaokullarında ve bağımsız anaokullarında görev yapan 132 okul öncesi öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar, Dışa Dönüklük kişisel özelliğine sahip bireylerin olumlu duyguları hissetmeye daha fazla eğilimli oldukları düşünülse de Yaşam Memnuniyeti arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki yoktur. Yumuşak Başlılık kişisel özelliğine sahip bireylerin nazik, esnek, sıcak, yardımsever gibi niteliklere sahip olması da Yaşam Memnuniyeti ile arasında olumlu istatistiksel bir ilişki olduğunu göstermez. Özdenetim kişisel özelliği ile Yaşam Memnuniyeti arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır. Okul öncesi öğretmeni kendisini aşırılıklardan, zararlı alışkanlıklardan veya kontrolsüz hareket etmekten alıkoyarsa, yaşam memnuniyeti artmaktadır. Yaşam memnuniyetine etkisi olmayan bir diğer kişilik özelliği ise duygusal dengedir. Bunun anlamı beden ve akıl arasında dengenin sağlanmasıdır. Okul öncesi öğretmenlerinin Yaşam Memnuniyeti toplam puanlarının ortalamaları eğitim durumu grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir. Bunun sebebi farklı alternatifleri olmadığı için okul öncesi öğretmenliğinden duydukları memnuniyet yaşam memnuniyetlerini fazlasıyla etkilemektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin Yumuşak Başlılık toplam puan ortalamaları, öğrenim durumu grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir. Yumuşak başlılığı en yüksek grup lisans mezunları iken sonrasında ön lisans ve yüksek lisans gelmektedir. En düşük yumuşak başlılık özelliğine sahip eğitim durumu ise açık öğretimdir. Okul öncesi öğretmenlerinin Duygusal Denge ve Gelişime Açıklık toplam puan ortalamaları, çalıştığı okul türü grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir. Bunun sebebi bu kurumlardaki okul öncesi öğrencilerinin daha hareketli, aktif ve baş edilmesi zor olması olabilir. Okul öncesi öğretmenlerinin Duygusal Denge toplam puan ortalamaları, öğrenim durumu grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir. Duygusal dengeye en fazla sahip grup yüksek lisans mezunu okul öncesi öğretmenleri iken sonrasında lisans ve ön lisans mezunları takip etmektedir. En az duygusal dengeye sahip okul öncesi öğretmeni grubu ise açık öğretim mezunlarıdır. Duygusal dengeye sahip, yumuşak başlı, özdenetime sahip okul öncesi öğretmenleri yaşam memnuniyeti yüksek olacak ve öğrencilerini yetiştirmede daha verimli olacaktır. The most important factor in the implementation of the modern education system in the 21st century we live in is teachers. Preschool teachers have a great role in preschool education, which is the first step of education. The effect of preschool teachers on education that they provide life satisfaction and personality characteristics is great. These professions have a great responsibility. It is important for children to develop qualities as best as possible, and it is possible to do this by developing their own personality, evaluating themselves and adapting their personalities to the benefit of children. The main purpose of this study is to examine the personality traits and life satisfaction of preschool teachers. The study was carried out on 132 preschool teachers working in kindergartens, kindergartens and independent kindergartens within the body of primary education in Çanakkale Center and its districts. There is no statistically significant relationship between the results obtained, the Extroversion personal trait and Life Satisfaction. The reason for this is that extroverted people cannot be said to have higher life satisfaction. It is not necessary to be extrovert for life satisfaction. There is no statistically significant relationship between the Softness personal feature and Life Satisfaction. It is not possible to say that the softness feature, like extroversion, is also related to life satisfaction. There is a positive statistically significant relationship between self-control personal feature and Life Satisfaction. If the preschool teacher prevents him from excesses, harmful habits or uncontrolled behavior, life satisfaction increases. Another personality trait that does not affect life satisfaction is emotional balance. This means balancing the body and mind. The averages of the Life Satisfaction total scores of pre-school teachers show a statistically significant difference between the educational status groups. The reason for this is that since they do not have different alternatives, their satisfaction with preschool teacher affects their life satisfaction. The soft-headed total score averages of the preschool teachers show statistically significant difference between the educational status groups. While the soft-headed group is undergraduate graduates, it is followed by associate degree and master's degree. The education level with the lowest softness is open education. Emotional Balance and Openness to Development total score averages of pre-school teachers show statistically significant difference between the school type groups in which they work. The reason for this may be that preschool students in these institutions are more active, active and difficult to cope with. The Emotional Balance total score averages of the preschool teachers show statistically significant difference between the educational status groups. While the group with the most emotional balance is the graduate graduate pre-school teachers, the graduate and associate degree graduates follow. The preschool teacher group with the least emotional balance is the graduates of open education. Preschool teachers with emotional balance, soft heads, self-control will be high in life satisfaction and will be more efficient in raising their students.
Collections