Kariyer engeli olarak cam tavanın personel güçlendirmeye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilkokul öğretmenlerinden alınan görüşler doğrultusunda bir kariyer engeli olarak cam tavanın eğitim örgütü olarak okullarda personel güçlendirmeye etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak Çanakkale İlinde 2019-2020 eğitim-öğretim yılında devlet ilkokullarında görev yapmakta olan ilkokul öğretmenleri araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. Araştırmada yöntem olarak yöntem çeşitlemesi tercih edilmiştir. Nitel ve nicel veriler tek bir ölçek formuyla eş zamanlı olarak toplanmıştır. Araştırma formu dört bölümden oluşmaktadır. Formun ilk bölümünde demografik bilgiler, ikinci bölümde Cam Tavan ölçeği, üçüncü bölümde Personel Güçlendirme ölçeği ve dördüncü bölümde ise 3 farklı açık uçlu soru yer almaktadır. Nicel verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Açık uçlu sorular ise MAXQDA 2020 paket programına aktarılarak İçerik Analizi tekniği ile tematik analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre cam tavan ve personel güçlendirme arasında düşük düzeyde ve negatif yönde bir ilişki belirlenmiştir. İlkokul öğretmenlerinin cam tavana yönelik görüşlerinin genel olarak orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin personel güçlendirmeye ilişkin görüşlerinin ise genel olarak yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ilkokul öğretmenlerinin cam tavanı bir engel olarak gördükleri, kariyerleri önünde en çok toplumsal engellerin olduğunu düşündükleri ve karşılaştıkları engellerle mücadele ederek başa çıktıkları sonucuna ulaşılmıştır. In this study, it was aimed to determine the effect of glass ceiling as a career barrier on the empowerment of staff in schools in line with the opinions received from primary school teachers. For this purpose, primary school teachers working in public primary schools in the 2019-2020 academic year in Çanakkale were determined as the sample of the research. Method diversification was preferred as a method in the research. Qualitative and quantitative data were collected simultaneously with a single scale form. The research form consists of four parts. There are demographic variables in the first part of the form, Glass Ceiling scale in the second part, Empowement scale in the third part and 3 open-ended questions in the fourth part. SPSS 22 package program was used in the analysis of quantitative data. Open-ended questions were transferred to the MAXQDA 2020 package program and thematic analysis was carried out with Content Analysis technique. According to the results of the research, a low and negative relationship has been determined between glass ceiling and empowerment. It was determined that the views of primary school teachers towards the glass ceiling are generally at medium level. It was concluded that teachers' views on staff empowerment were generally high. In the study, it was concluded that primary school teachers consider the glass ceiling as an obstacle, think that they have the most social obstacles in front of their careers and cope with the obstacles they encounter.
Collections