Gebelikte kilo alımının çocuğun iki yaşındaki nörolojik gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Biyo-psiko-sosyal gelişim çocuğun antenatal hayatıyla başlayıp postnatal devam eden, anne, bebek ve çevreye ait birçok etmenden etkilenen karmaşık bir süreçtir. Gebelikte, maternal yaş, beslenme, obezite ve stres gibi maternal faktörlerin çocuğun nöromotor gelişimine negatif etkilerinin olabileceği belirtilmektedir. Feto-maternal etkileşimin gebeliğin her aşamasında önemli olduğu ve normal sınırları zorlayan aksaklıkların bebek üzerinde ciddi sonuçlar doğurduğu bilinmektedir. Gebelikte aşırı kilo alımının ve yüksek vücut kitle indeksine sahip annelerin bebeklerinde çeşitli gelişimsel gecikmeler ve fonksiyonel anomaliler ile ilişkili bulunmuştur. Bu çalışmada gebelikteki ağırlık artışı ile Denver gelişim testi sonuçları karşılaştırılarak anne ağırlık artışı ile çocuğun nörolojik gelişimi arasındaki ilişki araştırıldı.Yöntem: Bu çalışmada, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Polikliniği'ne Ağustos 2015 ile Eylül 2016 tarihleri arasında başvuran yaşları 24-30 ay arasında olan 127 çocuk incelendi. Çalışmaya katılmayı kabul eden katılımcılardan bilgilerinin yer aldığı sosyo-demografik veri formu doldurmaları istenerek, özel eğitim almış olan psikolog tarafından, Denver-II gelişim tarama testi yapıldı. Gebelikte alınan ağırlık ile Denver-II gelişim tarama testi sonuçları karşılaştırılarak analiz edilmiştir.Sonuçlar: Annenin gebelikte fazla ağırlık ediniminin çocuğun dil gelişiminin olumsuz yönde etkilediğini saptandı. Fetüs cinsiyetinin annenin kilo alımı ile ilişkili olduğu saptanmış olup; erkek çocukların anneleri gebelikte anlamlı olarak daha fazla kilo almışlardır (p=0,030). Ancak, Denver-II gelişim tarama testi ile cinsiyet (p=0,52), doğum şekli (p=0,38), yönünden anlamlı fark saptanmamıştır Ailenin sosyo-ekonomik durumunun çocuğun nörolojik gelişimi ile ilişkili bulduk. Ancak, Denver-II gelişim tarama testi ile cinsiyet (p=0,52), doğum şekli (p=0,38), yönünden anlamlı fark saptanmamıştırTartışma: Çalışmamızda tespit edilen, spesifik gelişme gerilikleri arasında en çok dil gelişiminin gebelikteki ağırlık alımından olumsuz yönde etkilenmesi, annenin eğitim düzeyinin çocuk nörogelişimi üzerindeki olumlu etkisinin tespiti, hem bireyi hem de toplumu etkileyen bazı sağlık sorunlarının basit önleyici stratejilerle önüne geçilebileceğini göstermektedir. ABSTRACTAim: The bio-psycho-social development is a complex process that begins prenatal and is ongining postnatal, and which is fluenced by many factors. Maternal factors such as obesity in pregnancy, maternal age, nutrition and maternal stress are reported to have negative effects on neuromotor development of fetus. Feto-maternal interaction is important at every stage of pregnancy and it is known that disruptions in the feto-maternal physiology may have serious consequences for the baby. Babies of mothers with higher BMI and of mothers with excessive weight gain during pregnancy are associated with a variety of developmental delays and functional abnormalities. The relationship between maternal weight gain and neurological development of the child was investigated by comparing the weight gain in pregnancy and the Denver developmental test results.Method: In this study, we investigated 127 children 24-30 months- of age who admitted to Pediatrics outpatient clinic in Çanakkale 18 Mart University School of Medicine between August 2015 and September 2016. We collected socio-demographic profile of respondents who agreed to participate in the study, then, Denver-II development test was conducted to the participate by psychologists who have received special training in this regard,Results: We established that over weight gain during pregnancy negatively effects the child's language development. In our study, fetus gender was found to be associated with maternal weight gain: boys' mothers gained significantly more weight in gestation (p=0,030). We found that socio-economic status of the family is related to neurological development of the child. We obseved less developmental retardation in children of mother's with education level over 8 years was found statistically significant (p=0,003). However, there was no significant difference between Denver-II development test and gender of child(p=0,52), type of delivery(p=0,38). Conclusion: The fact that, language development is most negatively affected developmental deficit by gestational weight gain, and the state that maternal education level has positive effect on child neurodevelopment shows that some health problems affecting both the individual and the society can be avoided by simple preventive strategies.
Collections