Sabit tedavi gören ortodonti hastalarında farklı oral hijyen eğitim yöntemlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortodontik tedavi gören hastalarda ağız hijyenin sağlanması tedavinin en önemli parçasıdır. Sabit ortodontik apareyler hem diş fırçalamayı zorlaştırmakta hem de plak akümülasyonu için elverişli alanlar oluşturmaktadır. Uzun tedavi süreleri dikkate alındığında, ortodontik tedavi gören hastalara başlangıç seanslarında detaylı ağız hijyeni eğitimi verilmesi gerekliliği önem kazanır.Bu çalışmanın amacı, sabit ortodontik tedavi gören hastalarda farklı yöntemlerle verilen oral hijyen eğitim metodlarının karşılaştırılmasıdır.Çalışmamız ortodontik tedaviye başlayan hastalar üzerinde planlanmıştır. Hastalar üç gruba ayrılmış, ilk gruba video izletilerek ağız hijyeni eğitimi verilmiş, ikinci gruba model üzerinde anlatılarak ağız hijyeni eğitimi verilmiş, üçüncü gruba ise sözel olarak anlatılarak ağız hijynei eğitimi verilmiştir. Fırçalama etkinliğini değerlendirmek için bonding yapılmadan önce, bonding yapıldıktan 4 hafta, 8 hafta ve 12 hafta sonra periodontal ölçümler yapılmıştır.Yapılan periodontal ölçümler plak indeksi, gingival indeks, sondalamada kanama indeksi ve sondalamada cep derinliği indeksleridir.Tüm gruplarda başlangıç ölçümlerini takiben 12. hafta ölçümlerine kadar periodontal indeks değerlerinde artış görülmüştür. Tüm gruplarda plak indeksi, gingival indeks, sondalamada kanama indeksi ve sondalamada cep derinliği ilk ölçüm ve 12. hafta ölçüm değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,001). Gruplar arası değerlendirmede ise model üzerinde anlatarak oral hijyen eğitimi verilen grupta ortalama plak indeksi (p = 0,053) ve ortalama sondalamada cep derinliği (p = 0,011) video izletilerek oral hijyen eğitimi verilen gruba göre istatistiksel olarak daha yüksek bulunmuştur. Achieving good oral hygiene for orthodontic patients is the most important part of the treatment. Fixed orthodontic appliances complicate brushing and create suitable enviroment for plaque accumulation. Taking into consideration the long treatment durations, orthodontic patients should be given good oral hygiene instructions and motivation before onset of the treatment.The aim of this study is to compare different oral hygiene motivation methods in orthodontic patients.Our study was performed on patients starting orthodontic treatment. Patients were divided into three groups according to the method of receiving oral hygiene education; the first group was instructed by watching movies, the second group was trained simulating the procedures on the orthodontic typodont model and the third group received oral hygiene education by verbal explanation. To evaulate brushing efficiency periodontal measurements were recorded before bonding prosedure, after 4 weeks, 8 weeks and 12 weeks.Recorded periodontal measurements are the plaque index, the gingival index, the bleeding on probing index and the pocket depth.All the periodontal index measuments increased in all test groups from the first to the 12th week's measurements. First and last measurement values of the plaque index, gingival index, bleeding on probing index and pocket depth were found statistically significant (p<0,001). Evaluation between groups revealed that the plaque index (p=0,053) and the pocket depth values (p=0,011) were higher in patients whose oral hygiene education was given with orthodontic typodont model compared to those of the patients who watched movies.
Collections