Perceived parenting behaviors, needs satisfaction, and well-being among adolescents: The role of cultural variation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ergenler ve anneleri arasındaki ilişkinin yordayıcılarını araştıran çalışmalar var, ancak ebeveynlik davranışlarının ve ergenlerin değerlendirmelerinin rolünü araştıran az sayıda çalışma var. Ayrıca, batılı olmayan kültürel bakış açısından ve ergenler açısından daha az şey bilinmektedir. Çalışmanın temel amacı, ergenlerin davranışlarının, ebeveynleri hakkındaki algılarıve kültürler yönelimlerinin ergenlerin davranışlarını ne ölçüde tahmin edeceği ve temel psikolojik ihtiyaçlarının karşılanıp karşılanmadığını görmektir. Araştırmaya, beş farklı okuldan 409 lise öğrencisi (Myaş = 16.28; SS = .80; yaş aralığı: 15-18) katıldı. Katılımcılar, akademik başarısızlıkla ilgili annelerinin tepkilerinin yer aldığı bir vinyet okuduktan sonra motivasyonlarını, ihtiyaç memnuniyetlerini ve çalışma niyetlerini değerlendirdiler. Çalışmada farklı ebeveynlik davranışı içeren üç vinyet türü kullanılmıştır; psikolojik kontrol, özerklik destekleyici ve suçluluk uyandıran. Sonuçlar, ergenlerin özerklik destekleyici bir ortamda yaşadıklarında, gereksinimlerinin karşılanma ihtimalinin daha yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca, psikolojik olarak kontrol edilen bir ortamda yaşadıklarında, meydan okuma davranışını daha çok sergiledikleri görülmüştür. There are studies investigating predictors of the relation among adolescents and their mothers, but there are few studies that investigate role of parenting behaviors and adolescents' appraisals. Besides, less is known about non-Western cultural atmosphere and adolescents' point of view. The main aim of the study was to what extent adolescents' behavior is predicted by their perception of parents and culture and whether their needs are satisfied. To investigate, 409 high school students (Mage =16.28 ; SD = .80; age range: 15 to 18 years) from five different schools participated to the study. They rated their motivation, satisfaction of needs and intention to study after reading a vignette about academic failure. Three different types of vignettes were used in the study; psychologically controlling, autonomy supportive and guilt-inducing types. The results showed that when adolescents live within an autonomy supportive environment, their needs are more likely to satisfy. Also, when they live within psychologically controlling environment, they are more likely to defy.
Collections