Show simple item record

dc.contributor.advisorSaatçi, Mustafa
dc.contributor.authorKahraman, Muzaffer
dc.date.accessioned2020-12-06T18:12:29Z
dc.date.available2020-12-06T18:12:29Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108829
dc.description.abstractSiyasi arenada başarılı olmak isteyen bütün partiler kendilerine rakip olarak gördüğü diğer partilerden daha başarılı olup iktidar olmak isterler. Bu anlamda siyasi partiler başarılı olmak, rakiplerinden ayrışmak ve seçmen nezdinde farkındalık yaratmak için mutlaka siyasal pazarlamadan faydalanırlar. Siyaset arenasında yarışan tüm siyasi partiler maksimum oy oranına ulaşmak isterler. Bu amaca ulaşabilmeleri ise seçmenlerin beklentilerini, istek ve ihtiyaçlarını bilmek ve bu beklenti, istek ve ihtiyaçlara yönelik politikalar üretmekle mümkündür. Hedeflerine ulaşmak isteyen bir siyasi parti seçmen odaklı olmak durumundadır. Bu bakımdan seçmen davranışı, siyasi partiler ve adayların üzerinde durması gerekli bir olgudur. Modern toplumlarda, iletişim teknolojilerindeki hızlı değişim ve gelişim, karmaşıklaşan toplum yapılarıyla beraber artan rekabet ortamı, siyasi partilerin seçmenlerle kurdukları ilişkiyi farklı bir boyuta taşımıştır. Seçmen ile kurulan ilişkide siyasal pazarlama yapan reklam ajansları, araştırma şirketleri aktif bir rol oynamaya başlamıştır. Öyle ki birçok seçim kampanyasında partiler modern pazarlama tekniklerinin siyasal arenadaki türevi olan siyasal pazarlamadan yararlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, siyasal iletişim literatüründe önemli bir yer tutan siyasal pazarlamanın seçmen davranışı üzerindeki etkisini anlamak açısından incelemektir. Çalışmanın benzer ve önceki araştırmalardan temel farkı yüz yüze görüşme yöntemi ile ve açık uçlu cevaplara dayalı olarak yapılmış olmasıdır. Politik pazarlamanın unsurlarından biri olması nedeniyle çalışmada, siyasal pazarlama kavramı incelenmiş ve bir araştırma yapılarak analizde bulunulmuştur. Yapılan araştırmadan elde edilen genel sonuçlara göre seçmen davranışları ve oy verme tercihlerinde siyasal pazarlama faaliyetleri bir pekiştireç rolü üstlendiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Siyasal pazarlama, siyasal iletişim, siyasal pazarlama karması
dc.description.abstractAll the parties that want to succeed in the political arena want to be more successful than any other parties which are seen as a rival and come to power. In this sense political parties benefit from political marketing to be successful and to raise awareness in the eyes of voters. All political parties competing in the political arena want to reach the maximum vote percentage. Reaching this purpose is possible to know voters' expectations, wants and needs and produce policies devoted to these expectations, wants and needs. A political party that wants to achieve its goal has to be focused on voters. In this context, voter behavior, political parties and candidates are among the necessary concepts that should be emphasized. The rapid change and development in the communication technology, increasing competition with their complex social structure have moved the relationship of the political parties with the voters to a different dimension in modern societies. Advertising agencies on political marketing, research companies have begun to play an active role in relationships established with voters. So that, the political parties benefit from political marketing derivatives of modern marketing methods in political arena in many election campaigns. The aim of this study is primarily to investigate the effect of political marketing that holds an important place in political communication literature on voter behavior. The main difference of the study from previous is that it is based on face to face and open-ended interviews. Political marketing is one of the most important marketing, this effort examines the political marketing within a research analysis. According to the general results obtained from the studies voting behavior and voting preferences of political marketing activities have concluded that act as reinforcement.Keywords: Political marketing, political communication, political marketing mixen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSiyasal partilerin siyasal pazarlama uygulamaları ve Kayseri örneği
dc.title.alternativePolitical parties' political marketing applications and an example from Kayseri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-04
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPolitical marketing
dc.subject.ytmKayseri
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.identifier.yokid10129204
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446846
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess