Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıyer, Nilsun
dc.contributor.authorÇetin, Süleyman Sirri
dc.date.accessioned2020-12-06T18:12:27Z
dc.date.available2020-12-06T18:12:27Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108828
dc.description.abstractKurumsal sosyal sorumluluk, işletmelerin ürün ve hizmet esaslarının yanında topluma karşı duyarlılık ve sorumluluklarının bütünüdür. Artan rekabet koşulları içerisinde şirketlerin varlığını belirleyen unsurlarından başında gelen müşteri memnuniyeti, önemini her geçen gün daha da arttırmaktadır. Bu da kurumsal sosyal sorumluluğu, toplum ve kurum vicdanının yanında piyasa rekabeti içerisinde kurumu öne çıkaran bir unsur haline getirmiştir. Bu çalışmada kurumsal sosyal sorumluluklara sahip işletme tüketicilerinin davranışlarını ele alınmıştır. Bu doğrultuda çalışmanın ilk bölümünde temel kavramlar üzerinde durularak kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, bu tutum içerisinde olan işletme yapıları, bu olgunun önemi, etkenleri nedenleri ve sonuçları ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise tüketicileri ele alarak tüketici nedir, tüketici kararlarını etkileyen faktörler nelerdir sorularına cevap aranmıştır. Çalışmanın üçüncü ve son bölümünde ise sosyal sorumlulukla ilgili bir uygulama gerçekleştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Tüketici Davranışları, Tüketici.
dc.description.abstractCorporate social responsibility, alongside the essentials of the products and services of the businesses, is the whole basis of sensitivity and responsibility toward the society. Within the increasing competition conditions, customer satisfaction as one of the main elements specifying the presence of companies has been increasing day by day. Therein, this has turned the corporate social responsibility, besides the social and corporate conscience, into an element that signifies the importance of the corporate within the market competition. In this work, the behaviors of the consumers of companies that have corporate social responsibilities have been taken into consideration. Accordingly, in the first part of study concept of corporate social responsibility, structures of businesses of this attitude, importance, effects, reasons and results of this phenomenon have been taken into consideration by focusing on basic concepts. In the second part of study, by focusing on the consumers, the answers for the questions of what the consumer is and what the factors affecting the consumer decisions are have been searched. In the third and last part of study, an application about the social responsibility has been carried out.Keywords: Corporate Social Responsibility, Consumer Behaviors, Customer.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluğa sahip işletmelerin ürünlerini satın alan tüketicilerin davranışları -Kayseri`de bir uygulama
dc.title.alternativeConsumer behavior purchasing products of businesses with corporate social responsibility
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10112088
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429744
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess