Show simple item record

dc.contributor.advisorKılavuz, Emine
dc.contributor.authorÖzdemir, Gökçen Merve
dc.date.accessioned2020-12-06T18:12:11Z
dc.date.available2020-12-06T18:12:11Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108821
dc.description.abstractİnovasyon, adını son zamanlarda sıkça duyduğumuz bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. İnovasyon sadece yenilik yapmak değildir, dolayısıyla tek bir kelimeyle açıklanamayacak kadar geniş ve kapsamlı bir anlama sahiptir çünkü inovasyon ticarileşmeyi gerektirir. Ekonomik ve toplumsal yarar sağlayacak yeni fikirler, yöntemler, ürünler geliştirmek ve bunları uygulamaktır. Böylelikle yeni bir ürün, hizmet veya strateji ortaya çıkabilir ya da zaten var olan ürünlerin ve hizmetin daha güzel, daha kullanışlı ve daha fazla insana yarar sağlayacak hale getirilmesi amaçlanabilir. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin ekonomik büyüme ve kalkınma sürecinde inovasyon temelli politikalara yöneldiğini görmekteyiz. Firmaların, tüketicilerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri, değişen piyasa koşullarında rekabet edebilmeleri, büyüyebilmeleri, varlıklarını sürdürebilmeleri ve lider konuma yükselebilmeleri için inovasyon faaliyetleri göstermeleri kaçınılmazdır. Bu çalışmada inovasyonun cari açığı kapatmasındaki rolü incelenmeye çalışılmıştır. Nedensellik analiz sonuçlarına göre, yüksek teknolojili ihracat yapan firmalar, Ar-Ge çalışmalarına yönelmektedir.Anahtar Kelimeler: İnovasyon, Ulusal İnovasyon, Cari Açık
dc.description.abstractInnovation is a concept we have heard often in recent times. Innovation has a broad and comprehensive meaning that can not be explained in a single word Because innovation requires commercialization and is develop and implement new ideas, methods and products that will provide economic and social benefits. In this way, a new product, service or strategy can emerge or it can be aimed to make existing products and service more useful to people. This can lead to a new product, service or strategy.We see that developed and developing countries are moving toward innovation-based politics in the process of economic growth and development. Firms are inevitably focused on innovation activities to meet consumers' expectations and needs, to compete in changing market conditions, to grow, to survive, and to increase their leadership position. In this study, the role of innovation in closing the current account deficit was tried to be examined. Innovation increases the competitive power of an exporting country and thus helps to close the current deficit.According to the results of the causality analysis, firms exporting high technology tend to work in R & D.Keywords: Innovation, National Innovation, Current Account Deficiten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnovasyonun cari açığın kapatılmasındaki rolü
dc.title.alternativeThe role of innovation on the current account deficit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCurrent account deficit
dc.subject.ytmNational innovation systems
dc.subject.ytmInternational competition
dc.subject.ytmTrade deficities
dc.subject.ytmNational innovation systems
dc.subject.ytmFinancial innovations
dc.subject.ytmInnovation
dc.identifier.yokid10141885
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456543
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess