Show simple item record

dc.contributor.advisorUyar, Kumru
dc.contributor.authorTuran, Hikmet
dc.date.accessioned2020-12-06T18:11:46Z
dc.date.available2020-12-06T18:11:46Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108810
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, söz konusu sanal pazardaki internetten alışverişe yönelik olarak tüketicilerin yenilik algılarını ve sergiledikleri fiili davranışları analiz etmektir. Üretim birimlerine veri oluşturacak nitelikte olması nedeniyle çalışma, hem `internetten alışveriş` hem de `tüketici yenilikçiliği` yazınındaki eleştirel boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma tanımlayıcı bir araştırmadır. Yapılan çalışmada tüketici yenilikçiliği ve internet kullanıcıları üzerinde araştırma yapılmıştır. Çalışmada internetten alışveriş kavramı ve internetten alışveriş yapmayı seçen tüketicilerle bu tüketicilerin yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişki ortaya konulmuştur. Anket formu Kayseri ilinde bulunan ve internet alışverişi yapan tüketiciler üzerinde yüz yüze anket yöntemiyle uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucu elde edilen bulgulara göre internetten alışveriş deneyimine sahip tüketiciler ile geleneksel yöntemler ile alışveriş yapan tüketiciler arasında demografik özellikler, algılanan risk ve faydalar arası ilişkiler belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze consumers' perceptions of innovation and the actual behaviors they exhibit in relation to internet shopping in virtual markets. The study aims to fill the critical gap in the article `consumer innovation` in the case of `shopping on the internet` because of the quality that will generate data for production units. This study is a descriptive research. Consumer innovationand internet users were researched in the study. In the study, the relationship between the consumers who prefer shopping on the internet and the innovativeness characteristics of these consumers has been put forward. The questionnaire was applied to consumers who shop on the internet in Kayseri with face to face survey method and the obtained data were analyzed in SPSS program. According to the findings, the relationships between demographics, perceived risks and benefits were determined between consumers who have shopping experience on the internet and consumers who have traditionally shopping.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici yenilikçiliği ve internetten alışveriş: Kayseri`de bir uygulama
dc.title.alternativeConsumer innovation and internet shopping:An application in Kayseri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmKayseri
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.identifier.yokid10168484
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477155
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess