Show simple item record

dc.contributor.advisorUyar, Kumru
dc.contributor.authorSin, Abdurrahman
dc.date.accessioned2020-12-06T18:11:35Z
dc.date.available2020-12-06T18:11:35Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108805
dc.description.abstractGünümüzde teknolojinin gelişmesi ile birlikte artan rekabet ortamı ve şartları pazarlamaya verilen önemin daha da artmasına neden olmaktadır. Bu gün işletmelerde olduğu gibi şehirlerde sahip oldukları varlıkları ulusal ve uluslararası pazarlara sunarak rekabet ortamı oluşturmaktadır.Ürün ürünle, işletme işletmeyle ve pazarlar kendi içlerinde rekabet ve yarış halindelerken şehirlerde aynı bu şekilde birbirleri ile yarış halindelerdir. Sahip oldukları varlıkları ve pazarlama potansiyellerini sunmak için fikirlere açıktırlar. Pazarlama stratejilerinden olan şehirler için benimsenmiş şehir pazarlama; şehirlerin varlıklarını, değerlerini, kültürünü ve diğer ögelerini ulusal ve uluslararası pazarlara sunar.Araştırmanın amacı şehir pazarlama kavramından yola çıkarak, Kayseri şehir imajı algılamalarını tespit etmektir. Diğer bir amaç ise Kayseri şehir imajı algılamalarının bağımsız değişkenlerimizi oluşturan demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Bu çalışmanın birinci bölümünde şehir varlıkları konusu hakkında bilgi verilmiş olup, ikinci bölümde ise şehir pazarlaması ve süreci hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde ise Kayseri şehir imajı algılamalarının bağımsız değişkenlerimizi oluşturan demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek üzere 450 kişi ile yüz yüze anket çalışması ve Google formlar vasıtası ile anket yapılarak ölçülebilir 343 anket üzerinden değerlendirme yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Şehir pazarlama, şehir imajı, şehir varlıkları, Kayseri
dc.description.abstractIn today's world; the rapid development of Technology has led to increased competition and conditions in the market. Therefore, the importance given to Marketing is getting increasing. Today, cities creates competitive environment by promoting their assets to national and international markets like business organizations does.While products are competing with other products, business organizations are competing with other business organizations, markets are competing each other; cities also competes with the other cities. They are open to the ideas to promote their assets and marketing potential. The city marketing which is one of marketing strategies is promotes the assets, cultures and other values of cities to national and international markets.The aim of this study is to identify the city image and perceptions of Kayseri. The other aim is to identify whether this perceptions are affected by demographic attributes which make up our independent variables or not.In the first chapter of this study; the informations are given about the city assets. As for the second chapter; the informations are given about the city marketing and it's process. In the third chapter; the informations are provided according to the survey datas. 343 Survey has been performed through Google forms and 485 survey has been performed by interviewing people in order to identify whether Kayseri city image perceptions are differentiated according to the demographic attributes which make up our independent values or not.Keywords: City marketing, city image, city assets, Kayseri.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleŞehir pazarlaması ve şehir varlıkları: Kayseri örneği
dc.title.alternativeCity marketing and city assets: Kayseri as a case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-18
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCity marketing
dc.subject.ytmCity İmage
dc.subject.ytmNatural wealts
dc.subject.ytmCultural properties
dc.subject.ytmCity assets
dc.subject.ytmKayseri
dc.identifier.yokid10199712
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510148
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess