Show simple item record

dc.contributor.advisorUyar, Kumru
dc.contributor.authorKüçükgöncü, Nimet
dc.date.accessioned2020-12-06T18:11:21Z
dc.date.available2020-12-06T18:11:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108799
dc.description.abstractİnternetin hayatımıza girmesiyle birlikte sosyal medya önemini gün geçtikçe daha da hissettirmeye başlamıştır. Tüketiciler günümüzde zamanlarını internette geçirmekte ve internetten alışveriş kararlarını verebilmektedir. İnsanlar web 2.0 ile yayın üretmeye başlamış ve bunları çevreleriyle paylaşma imkanına kavuşmuştur. Tüm bu gelişmeler neticesinde yeni bir mecra ortaya çıkmış ve buna sosyal medya adı verilmiştir.Bu çalışmada sosyal medya reklamlarında tüketici algılarının tutum, davranış ve satın alma üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemiyle yüzyüze anket yöntemi kullanılmış ve SPSS 21.0 programında analiz edilip sonuçlar anlatılmıştır. Verilerin Analizinde, Güvenilirlik Analizi, Korelasyon Analizi, Regresyon Analizi, Varyans Analizi, Standart Sapma ve Ortalamaları kullanılmıştır. Sosyal medya reklamcılığına yönelik inançların daha olumlu olduğu gözlemlenmiştir. Katılımcıların günlük internet kullanım süreleri dikkate alındığında ise bu süre arttıkça sosyal medya reklamcılığına yönelik inançların da giderek daha olumlu olduğunu gözlemlenmiştir. Sosyal medya reklamcılığına yönelik inançların olumlu olması ise katılımcıların hem algıladığı kalitenin yükselmesine hem de sosyal medya reklamcılığına karşı daha olumlu tepkiler vermelerine sebep olmaktadır. Bir diğer faktör olan sosyal medya reklamlarının eğlenceli olup olmamasıyla ilgili inanışları katılımcıların sosyal medya reklamlarına yönelik davranışlarıyla ilişkilidir sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe Internet's importance with social media into our lives day by day more and more began to feel. Consumers in today's times on the Internet and internet shopping decisions. . People started to produce and broadcast them with web 2.0 environment to share with.In this study, social media in consumer perception of attitude, behavior and advertising purchase is intended to examine the impact. Face-to-face survey method was used in the study with easy sampling method and analyzed in SPSS 21.0 program and the results are explained. Data analysis, reliability analysis, correlation analysis, factor analysis, regression analysis, variance analysis was used in the standard deviation and Averages.The scope of this study was to evaluate these effects vary according to the dimensions and the various variable shows. As a result of preliminary research as women influenced by social media ads more than men of their time. Still, as young people is higher than the interest in social media advertising and buying behaviour of those ads is higher than other age groups according to the effect. Income level, the level of use of time and passed on the Internet social media consumers ' buying behavior. If the civil case may any difference is not determined. According to the results obtained for belief of women to the social media advertising is more positive. In addition, young people of faith for social media advertising is also positive. The greater the income levels of respondents were also more positive social media advertising-oriented beliefs observed. Participants are given the daily duration of use of the internet is increases social media advertising is increasingly more positive for beliefs.Social media advertising is to be positive participants of faith for both the perceived quality promotion and social media advertising to more positive reactions. Another factor is social media ads are fun to do with beliefs on whether participants social media advertising is related to the behavior of the lead up to the conclusion of.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medya reklamlarında tüketici algılarının tutum, davranış ve satın alma üzerindeki etkisi Kayseri`de bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of the consumer sense in social media advertising on attitude, behavior and purchase an application in Kayseri̇
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmKayseri
dc.identifier.yokid10182161
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid497121
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess