Show simple item record

dc.contributor.advisorSaatçi, Mustafa
dc.contributor.authorBayraktar, Şükrü Abdurrahman
dc.date.accessioned2020-12-06T18:10:44Z
dc.date.available2020-12-06T18:10:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108783
dc.description.abstractUluslararası ticarette ticari istihbaratın önemi giderek artmaktadır.Bu çalışmanın amacı ticari istihbarat çalışması yaparak seçilen ülkelerin hedef pazar olup olmadığının belirlenmesi ve hedef pazar olarak belirlenen ülke üzerinde uygulama yapılmasıdır.Belirlenen 5 ülke arasından hedef pazar olma potansiyeli yüksek olan Irak ve Umman Sultanlığı üzerinde detaylı inceleme yapılmıştır. Bu doğrultuda Umman Sultanlığı' nda yapılan masa başı istihbarat çalışması neticesinde elde edilen bilgilerin doğruluğu saha çalışması yapılarak kontrol edilmiş ve Umman Sultanlığı' nın hedef pazar olması gerektiği bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İş istihbaratı, ticari istihbarat, hedef pazar, uluslararası ticaret
dc.description.abstractThe significance of commercial intelligence is on increase for international trade. The aim of this study is to identify whether the target country selected through commercial intelligence is a market or not and to practice in the country which is decided to be the target market.Among 5 countries picked, a detailed research was conducted for Iraq and the Sultanate of Oman, which seemed to have the highest potential for being a target market. Thereby, the accuracy of the data obtained through desk-based intelligence work in the Sultanate of Oman was tested through a field study and it was found that the Sultanate of Oman should be a target market.Keywords: Business Intelligence, Commercial Intelligence, Target Market, International Tradeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTicari istihbarat ve Kayseri`de bir uygulama
dc.title.alternativeBusiness intelligence and operation in Kayseri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-14
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10299835
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586171
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess