Girişimci ve yenilikçi üniversite endeksinde yeni nesil üniversite değerlendirmesi
dc.contributor.advisor | Kılavuz, Emine | |
dc.contributor.author | Sarikaya Bütün, Behiye Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:10:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:10:42Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108782 | |
dc.description.abstract | Günümüzde, toplumların gelişmesinde ve dönüşmesinde üniversitelerin öncü rolü bulunmaktadır. Üniversiteler, bilgi, bilim, teknoloji ve toplumsal yapı içinde gelişerek farklı boyutlandırmalarda varlığını sürdürmüştür. Üniversiteler eğitim ve araştırma misyonları dışında bünyelerine, farklı stratejik planlar ilave ederek bilginin kullanılması, geliştirilmesi, aktarılması, yaygınlaştırılması gibi evrensel anlayışlar perspektifinde ilerleme sağlamalıdırlar. Bu tez çalışması üniversite evrimleşmesi üzerine tanımlamalar gerçekleştiren, aynı zamanda yeni nesil üniversite kavramının oluşumuna etki eden tüm faktör ve yönelimlerin yıllar içerisinde nasıl değişim gösterdiği konusunu ele almaktadır. Son yıllarda ülkemizde yeni nesil üniversite anlayışını benimseyerek eğitim vermeye çalışan ve misyon/vizyonlarını buna göre tasarlayan üniversiteler artmaya başlamıştır. Başarı puan sıralamasına göre değil `yenilikçilik` kavramına göre kıyası yapılabilecek yeni nesil üniversite zihniyeti için ülkemizde bir endeks yayınlanmaktadır. TÜBİTAK öncülüğünde yayınlanan `Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi` verilerinden faydalandığımız bu tez'de endeksin içinde yer alan boyutları ve onun alt kriterlerini yeni nesil üniversite boyutuna göre değiştirerek farklı bir endeks çalışması ortaya çıkarılmıştır. Yeni Nesil Üniversite adı altında üniversiteler sıralanmış ve değerlendirme yapılmıştır. Sonuç olarak ortaya çıkan iki farklı başlık incelenmiş ve istatistiksel olarak yorumlanmıştır. `Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi` boyutları ülkemizde yeni nesil üniversite zihniyeti için yol gösterici, farkındalık yaratan ve eleştirel düşünerek bu alandaki rekabeti güçlendiren ve yeni oluşumları ortaya çıkaran bir endekstir. | |
dc.description.abstract | Today, universities have a leading role in the development and evolution of societies. Universities have existed in different sizes by developing within the framework of information, science, technology and social structure. Universities should progress through global perspectives such as use, improvement and dissemination of information by adding different strategic plans to their missions of education and research. This study defines the evolution of universities and investigates the tendencies as well as factors that formed the idea of new generation university and how they changed over the years. In the recent years, the number of universities that identify with the new generation university model and adapted their vision, mission and education system accordingly have increased. An index is published in Turkey for the new generation universities which can be compared based on `innovation` and not on conventional success ratings. In this study, which primarily used the data from `Entrepreneurial and Innovative University Index` published by TÜBİTAK, a new index is formed by adapting the criteria to the new generation university model. Universities are listed and analyzed as New Generation Universities. The two classifications that emerged as a result of the initial analysis are interpreted statistically. `Entrepreneurial and Innovative University Index` is creating awareness and providing guidance for the mentality of new generation university in Turkey, and additionally, it strengthens competition in the field and therefore urges new formations to come to being. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Girişimci ve yenilikçi üniversite endeksinde yeni nesil üniversite değerlendirmesi | |
dc.title.alternative | New generation university evaluation in entrepreneur and innovative university index | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-02 | |
dc.contributor.department | İktisat Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | World university | |
dc.subject.ytm | Foundation universities | |
dc.subject.ytm | Research universities | |
dc.identifier.yokid | 10299495 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 585807 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |