Üretim, dağıtım, tüketim öğrenme alanına yönelik React modeline göre hazırlanan rehber materyallerin etkililiğinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Üretim, Dağıtım, Tüketim öğrenme alanına yönelik REACT modeline göre hazırlanan rehber materyallerin etkililiğinin değerlendirilmesidir. Çalışmada yarı deneysel yönteme başvurulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu Trabzon ilinde yer alan bir devlet okulunda 6.sınıfta iki şubede öğrenim görmekte olan toplam 57 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak iki aşamalı test, çizim testi, mülakat ve sınıf içi gözlem kullanılmıştır. Deney grubunda araştırmanın amacına uygun olarak REACT modeline göre hazırlanan materyaller ile ders süreci işlenmiştir. Kontrol grubunda ise öğretmen mevcut programa göre hareket etmiştir. Konu bitiminde kontrol ve deney gruplarına son test ve son çizim testi uygulanmış ve ön mülakat gerçekleştirilen öğrencilerle tekrar son mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Ayrıca her iki öğrenme ortamı araştırmacı tarafından gözlemlenerek not edilmiştir. Araştırmada iki aşamalı testten ve mülakattan elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Nicel veriler non-parametrik testlerden Mann-Whitney U-Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin REACT modeli kullanılarak oluşturulmuş, bağlam temelli öğrenme ortamında daha anlamlı öğrenmeler gerçekleştirdikleri, derse karşı ilgi ve katılımın arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak çalışmanın sonunda; REACT modelinin sosyal bilgilerin diğer günlük yaşamla ilişkilendirilebileceği konularda uygulanıp etkililiği araştırılabilir. REACT modeline dayalı hazırlanan rehber materyaller başka bir öğrenme alanına uygulanabilir şeklinde bir takım önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is to evaluate the effectiveness of guidance materials prepared according to REACT model for Production, Distribution, Consumption learning area. In this study, semi-experimental method was used. The study group of the study consists of 57 students who are studying in two branches in 6th grade in a public school in Trabzon. Data collection tools were two-stage test, drawing test, interview and classroom observation. In the experimental group, according to the purpose of the research, the materials prepared according to the REACT model were used. In the control group, the teacher acted according to the current program. At the end of the subject, the final test and final drawing test were applied to the control and experimental groups and the final interviews were conducted again with the students who were interviewed. In addition, both learning environments were observed and noted by the researcher. The data obtained from the two-stage test and the interview were subjected to descriptive analysis. Quantitative data were analyzed using Mann-Whitney U-Test and Wilcoxon Signed Ranks Test from non-parametric tests. According to the findings; It was concluded that the students realized more meaningful learning in context-based learning environment by using REACT model and increased interest and participation towards the course. Based on the results obtained at the end of the study; The effectiveness of the REACT model can be investigated in areas where social studies can be linked to other daily life. A number of recommendations have been made that guide materials based on the REACT model can be applied to another learning area.
Collections