Analoji destekli diyalojik yöntem ile limit öğretiminden yansımalar: Bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, analoji destekli diyalojik yöntem ile üniversite düzeyindeki limit konusunun öğretilmesine yönelik yapılan bir çalışmadır. Bu araştırma nitel bir araştırma olup, eylem araştırması yöntemi ile yapılmıştır. Veriler gözlem, grup mülakatları, başarı testleri ve grup çalışması etkinliklerinden yararlanılarak toplanmıştır. Araştırma için, 2014-2015 güz döneminde yapılan pilot çalışma, 2016-2017 güz döneminde yapılan asıl çalışma Rize'deki bir üniversitenin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans programında yürütülmüştür. Araştırmacının diyalojik yöntemi ile sunduğu derslerde, limit konusunun öğretimine yönelik uygulamalar yapıldı. İlk olarak 61 öğrenciyle yapılan pilot çalışmanın ardından analiz-1 dersini alan 30 öğrenciye dersten önce limit konusuyla ilgili ön test yapıldı daha sonra diyalojik yöntem ile 4 hafta ders işlendi. Öğrenciler bu derslerden sonra grup çalışmasıyla limit konusunda analojiler hazırladılar ve sundular. Bu sunulardan sonra öğrencilerle grup mülakatları yapıldı. Son olarak limit konusuyla ilgili hazırlanan ve ön test olarak uygulanan başarı testi son test olarak tekrar öğrencilere uygulandı. Dört hafta boyunca analoji destekli diyalojik yöntemle anlatılan limit konusu ile ilgili gerçek sınıf ortamı gözlenerek derinlemesine alan notları oluşturuldu. Gözlemler, mülakatlar, başarı testleri ve grup etkinliklerinden elde edilen veriler literatür karşılaştırmasıyla analiz edilerek sonuçlar sunuldu. Başarı testi sonuçları Excel ve Spss programında analiz edildi. Sonuç olarak, akademik başarılarında da son test lehinde anlamlı fark ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrenciler limit konusunda analojiler hazırlaması sürecinde limit kavramını daha derinlemesine inceleme fırsatını bulduklarını ifade etmişlerdir. This study is aimed at teaching with analogy supported dialogic method the concept of limitation at university level. This research is a qualitative research and it was carried out by action research method. Data were collected through observation, group interviews, achievement tests and group work activities. The research was carried out in the undergraduate program of elementary mathematics teaching of a university in Rize in the 2014-2015 fall semester as pilot study and 2016-2017 fall semester as main study. In the courses offered by the researcher with analogy, applications were made to teach the limit subject. Firstly, following the pilot study with 61, 30 students were pre-tested about the issue of limit and then a 4week course. After these lessons, the students prepared and presented analogies about the limit with group work. After these presentations, group interviews were held with the students. Finally, the success test, which was prepared as a pre-test, was applied to the students again as a final test. Throughout these practices, students were observed in depth. The data obtained from observations, interviews, success tests and group activities were analyzed by literature comparison and the results were presented. Success test results were analyzed in Excel and SPSS program. As a result, a significant difference in academic achievement was found in favor of the last test. In addition, students had the opportunity to examine the limit concept in depth in the process of preparing analogies.
Collections