`Maddenin tanecikli yapısı` ünitesine yönelik zenginleştirilmiş öğretim materyalinin etkililiğinin tespiti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf `Maddenin Tanecikli Yapısı` ünitesinde yer alan `Saf Madde ve Karışımlar` konusundaki kavramların öğretimine yönelik, yeni nesil teknolojilerle desteklenmiş ve zenginleştirilmiş bir öğretim materyalinin geliştirilmesi ve etkililiğinin tespit edilmesidir. Araştırmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Trabzon ili Ortahisar ilçesinde bulunan tek pilot ve iki asıl uygulama sınıfı oluşturmaktadır. Asıl uygulama sınıfları 7. sınıflardan seçilen deney (N=29) ve kontrol (N=29) grubundan oluşmaktadır. Uygulama birbirini takip eden bir dizi içerisinde aynı hafta içerisinde pilot ve asıl uygulama yapılarak sürdürülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak başarı testi ve mülakat kullanılmıştır. Başarı testi ve mülakatların geçerliliğini sağlamak için uygulama öncesi gerekli testler yapılmış ve uzmanlardan dönütler alınmıştır. Veri analizi iki farklı şekilde yapılmıştır. Başarı testinin analizi SPSS 21 programında yapılmış, mülakat verileri ise betimsel yöntem kullanılarak analiz edilmiştir. SPSS 21 analizi sırasında verilere bağımlı ve bağımsız t-testleri, fark puanları ortalaması, standart hatası, standart sapması ve etki değerleri hesabı yapılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu gözlenmiştir. Özellikle başarı testi verileri teknoloji destekli öğretim materyallerinin öğrenci başarısına olumlu etki ettiğini göstermiştir. Mülakatlardan elde edilen verilerin analizi sonucunda uygulama sonrası öğrencilerde kısmen doğru bildikleri veya kavram yanılgısı taşıdıkları konularda olumlu yönde ilerleme saptanmıştır. Uzman kişiler tarafından teknolojik altyapısının geliştirilmesi sonucu oluşturulacak daha profesyonel materyallerin kavram yanılgılarının ortadan kaldırılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. The purpose of this study is to develop a material enriched with new technologies which is about teaching the concepts in the `Pure Substances and Mixtures` topic in the 7th grade unit named `The Particulate Nature of Matter` and to investigate its effectiveness. Quasi experimental method was used in the study. The sample of the study is composed of one pilot and two main classes in Ortahisar, Trabzon. The main implementation classes are selected from 7th grade (experiment= 29 and control= 29) group. The implementation was continued within a consecutive series by piloting and main implementation within the same week. Achievement test, informal observation and interviews were used as data collection tools. Necessary analyses and experts' opinions were ensured before the implementation to make achievement test and interview questions valid. Data analysis was done in two different ways. The analysis of the achievement test was done by SPSS 21 program and the interview data were analysed by using descriptive method. For the quantitative data, dependent and independent t-tests, difference points average, standard error, standard deviation and impact values were calculated. A significant difference was found in favour of the experimental group. In particular, data from the achievement test showed that technology-supported teaching materials had a positive effect on student achievement. As a result of the interview analysis, progress was made on the subjects that they have misconceptions or know partially after the implementation. It is believed that more professional materials that will be formed as a result of developing this material by expert will contribute to the elimination of learning difficulties.
Collections