Yüzdeler öğretiminde matematiksel modelleme etkinlikleri kullanımının öğrencilerin başarısı ve matematiği günlük hayatla ilişkilendirme becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gerçek hayat problemlerine etkili çözümler üretebilen, bu çözümleri günlük hayatında kullanabilen ve bunu beceri haline getirebilen bireyler yetiştirmek matematiğin asıl hedeflerinden biridir. Bu noktada öğretim sürecinde, günlük hayatla ilişkilendirilen matematiksel modelleme etkinliklerinin kullanımının çok önemli bir yeri vardır. Literatürde yer alan matematiksel modelleme etkinlikleriyle ilgili ülkemizde yapılan çalışmalar incelendiğinde ilkokul ve ortaokul düzeyinde uygulamaya yönelik çalışmaların yeterli sayıda olmadığı görülmektedir. Ayrıca bu çalışmalarda genellikle ya birkaç etkinlikle ya da bağlamdan bağımsız etkinliklerle araştırmalar yapılmıştır. Bu noktadan hareketle bu araştırmada günlük hayatta en çok karşılaştığımız konulardan biri olan yüzdeler ile ilgili modelleme etkinliklerinin hazırlanılmasının gerekli olduğu düşünülmüştür.Bu araştırmanın amacı, yüzdeler öğretiminde matematiksel modelleme etkinlikleri kullanımının öğrencilerin başarısı ve matematiği günlük hayatla ilişkilendirme becerisine etkisini ortaya koymaktır. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırma, 2018-2019 öğretim yılında Rize ilindeki bir devlet okulundan 7.sınıf olan 53 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma esnasında kontrol grubu alışageldik öğretimine devam ederken deney grubuna ilgili kazanımlara dönük öğretim, matematiksel modelleme etkinlikleri ile zenginleştirilerek yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ön-son `Yüzdeler Başarı Testi`, `Matematiği Günlük Hayatla İlişkilendirme Testi` ve `Görüşme Soruları` kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde Mann-Whitney U ve bağımsız t testi, görüşme sorularının analizinde ise içerik analiz yöntemleri uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin deney grubundaki yüzdeler konusunda akademik başarılarında ve matematiği günlük hayatla ilişkilendirmelerinde anlamlı düzeyde artış olduğunu ortaya koymaktadır. Görüşme bulgularının sonucunda ise öğrencilerin yüzdeler konusuna ve modelleme etkinliklerine karşı olumlu bir yaklaşım sergiledikleri ve yüzdeler konusunun günlük hayattaki yeri ile ilgili bilinçlendikleri belirlenmiştir. Matematiksel modelleme etkinliklerinin etkililiği düşünüldüğünde, matematik öğretim programı ve ders kitapları modelleme etkinliklerini içerecek şekilde tekrar ele alınmalı ve bu etkinliklerin derslerde kullanımının yaygınlaştırılması önerilmektedir. One of the main goals of mathematics is to educate individuals who can produce effective solutions to real life problems, use these solutions in their daily lives and develop problem solving skills. In this context, the use of mathematical modelling activities associated with daily life has a very important role in the teaching process. When academic studies, which were conducted in Turkey about mathematical modelling activities, in the literature are examined, it is seen that there are not enough number of practical studies at the primary and secondary school levels. In addition, these studies were conducted through either a few activities or activities independently of the context. From this point of view, in this study, it has been thought that it is necessary to prepare modelling activities related to 'percentages' which is one of the most encountered issues in daily life.The objective of this study is, therefore, to reveal the impact of the use of mathematical modelling activities in percentages teaching on students' achievement and ability to associate mathematics with daily life. This research, in which mixed research method was employed, was carried out with 53 seventh grade students in a public school in Rize province in the 2018-2019 academic year. During the study, while traditional teaching methods were used for the control group, the experimental group took an enriched education by means of mathematical modelling activities based on related learning outcomes. As a means of data collection in the study, pre-and-post `Test of Percentages Achievement`, `Test of Associating Mathematics with Daily Life` and `Interview Questions` were used. For quantitative data analysis, Mann-Whitney U and independent t-test were employed, while content analysis methods were used for analysing interview questions. The results of the study show that there is a significant increase in students' academic achievements in percentages and their association with mathematics in daily life. As a result of the interview findings, it was found out that students had a positive approach towards the subject of percentages and modelling activities and that they were aware of the significance of percentages in their daily lives. Considering the effectiveness of mathematical modelling activities, it is suggested that mathematics curriculum and textbooks should be reviewed in order to include modelling activities and that the use of such activities in courses should be expanded.
Collections