Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, İdiris
dc.contributor.authorLakot, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-06T18:05:18Z
dc.date.available2020-12-06T18:05:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108671
dc.description.abstractBu araştırma, 8. sınıfta okuyan öğrencilerin, sınav kaygısı ile fiziksel aktivite düzeyleri ve beden eğitimi dersine ilişkin yatkınlıkları arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Trabzon ili Araklı ilçesindeki merkez ortaokulların 8. sınıflarında okuyan, 177'si kız, 146'sı erkek olmak üzere toplam 323 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada veri toplamak için, `Kişisel Bilgi Formu`, `Ayda Sınav Kaygısı Ölçeği `,`Beden Eğitimi Yatkınlık Ölçeği` ve `Fiziksel Aktivite Soru Formu `kullanılmıştır. Verilerin analizinde, istatiksel yöntemlerden ` frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma`, bağımsız t-testi, değişkenler arası ilişkileri belirleyebilmek için Pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, öğrencilerin fiziksel aktivite puan ortalaması 23.74 (ss=7.34) olarak bulunmuştur. Bu sonuç, katılımcıların orta düzeyde fiziksel aktivite skorlarına sahip olduklarını göstermiştir. Sınav kaygısı genel ortalaması 41.33 (ss=11.70) olarak belirlenmiştir. Bu sonuç öğrencilerde sınav kaygısı açısından endişelenecek bir profil söz konusu olmadığını göstermektedir. Öğrencilerin beden eğitimine yatkınlıklarıyla ilgili genel puan ortalaması 38.71 (ss=8.64) ile orta seviyenin üzerinde olduğu belirlenmiştir. Yine araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin fiziksel aktivite, sınav kaygısı ve beden eğitimi dersine yatkınlıkları, cinsiyet değişkenine göre anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Buna göre, erkek öğrencilerin daha az sınav kaygısı yaşadığı, erkek öğrencilerin beden eğitimi dersine daha yatkın oldukları ve erkek öğrencilerin daha yüksek fiziksel aktivite düzeylerine sahip oldukları görülmüştür. Fiziksel aktivite düzeyi ile beden eğitimi dersine yatkınlık arasında orta düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı ilişki bulunmuştur (r=.41) Sınav kaygı düzeyi ile hem beden eğitimine yatkınlıkları (r=-.06) hem de fiziksel aktiviteleri (-.07) arasında negatif yönlü ilişki olduğu ancak istatistiksel olarak anlamlı olmadığı sonuçları elde edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Sınav Kaygısı, Fiziksel Aktivite, Yatkınlık, Beden Eğitimi ve Spor.
dc.description.abstractThe Investigation of Exam Anxiety of 8th Grade Students with Physical Activity Behaviours and Their tendencies to Physical Education ClassThe purpose of this study was to examine the relationship between eighth graders' exam anxiety with physical activity behaviours and their tendencies to physical education class. This study was conducted on 177 females and 146 males in total 323 8th students who study at central middle schools in Araklı, Trabzon. It was used ''personal information form(ID form)`,'' Monthly exam anxiety Scale`,`tendency scale to physical education class`,`physical activity questionary form ` to collect data for this study. It was used some statistical methods during data evaluation process such as ` frequency, proportion, arithmetic mean, standard deviation, Independent t-test''. Pearson correlation analysis and regression tests were used to determine the relationship between variables.According to obtained data from the research, 8th grade students who participated survey has 23.74 (sd=7.34) points as physical activity average. This result has shown that participants have moderate physical active scores. The overall average of exam anxiety is 41.33 (sd=11.70).This result shows us that students have no negative impact in terms of exam anxiety. The overall average about tendency to physical education and sports class is 38.71 (sd=8.64).It is over middle level. According to research data, gender factor differs significantly on tendencies of the students for physical activity, exam anxiety and physical education class. As It is, male students have lower exam anxiety and they tend to physical education class. When we compare male students and female students, male students have higher physical activity level. There is a meaningful, positive and medium level relationship between physical activity level and tendency to physical education class. (r=41) On the other hand, exam anxiety level has a negative correlation both tendency to physical education (r=0.6) and physical activity degree (-0.7), but this correlation isn't significant statistically.Keywords: Exam Anxiety, Physical Activity, Predisposition, Physical Education and Sportsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ile fiziksel aktivite düzeyleri ve beden eğitimine ilişkin yatkınlıklarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of exam anxiety of 8th grade students with physical activity behaviours and their tendencies to physical education class
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.subject.ytmDisposition
dc.identifier.yokid10294633
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589434
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess