Simülasyonlarla zenginleştirilmiş etkileşimli tahta kullanımının fen bilimleri dersinde akademik başarıya etkisi: `6. sınıf kuvvet ve hareket örneği`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 6. sınıf Fen Bilimleri dersi `Kuvvet ve Hareket` konusunun işlenişindemevcut yöntemlere göre hazırlanan öğretim planının uygulanmasına alternatif olarakgeliştirilen ve materyal olarak simülasyonlarla zenginleştirilmiş etkileşimli tahta kullanımınısağlayan öğretim tasarımının, akademik başarıya etkisini belirlemek amacıylayürütülmüştür. Nicel araştırma deseninde, yarı deneysel araştırma yöntemi kullanılarakgerçekleştirilen bu çalışmanın örneklemi, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Trabzon ilininSürmene ilçesi Ayşe Kırali Ortaokulunda 6. sınıflarda öğrenim gören 52 öğrencidenoluşmaktadır. Örneklemdeki öğrencilerin 26'sı deney, 26'sı kontrol grubunu oluşturmaktaolup, bu öğrencilerin 32'si kız ve 20'si ise erkek öğrencidir. Bu öğrenciler e-okul sistemiüzerinden rastgele seçilerek gruplandırılmıştır. Çalışma, 2 hafta pilot, 2 hafta da asıluygulama süresi olmak üzere toplam 4 hafta boyunca yürütülmüştür. Çalışmanın deneygrubuna simülasyonlarla zenginleştirilmiş etkileşimli tahta öğretim tasarımına göre, kontrolgrubuna ise mevcut öğretim programına göre hazırlanan öğretim planı uygulanmıştır.Çalışma sonucunda deney ve kontrol gruplarının `Kuvvet ve Hareket Başarı Testi` (KHBT)sorularına verdikleri cevaplar SPSS 22 programı kullanılarak karşılaştırılmıştır. Elde edilenverilere göre simülasyonlarla zenginleştirilmiş etkileşimli tahtada uygulanan öğretimtasarımının Fen Bilimleri dersinde `Kuvvet ve Hareket` konusunda öğrencilerin akademikbaşarısına etkisinin deney grubu lehine anlamlı derecede farklılık gösterdiği sonucunaulaşılmıştır (p<,05). Ayrıca aynı çalışmanın deney grubunda, cinsiyet faktörü ve elde edilenakademik başarı arasında önemli ve anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür (p>,05).Araştırma sonucunda elde edilen verilere dayanarak, Fen Bilimleri dersi farklı konu vekazanımları için de simülasyonlarla zenginleştirilerek hazırlanacak öğretim tasarımlarınıngeliştirilmesi ve artırılması önerilmektedir This study was conducted to determine the effect of new applied method onacademic achievement in `Force and Motion` of 6th grade Turkish students in secondaryschool. This quantitative research was carried out using quasi-experimental method in2018-2019 academic year. The research sample included 26 students in the experimentalgroup and 26 students in the control group from Ayşe Kırali Secondary School in Sürmeneprovince, Trabzon. The experiment consists of 52 subject including 32 female and 20 malein the sample. The students were categorized via choosing randomly from the e-schoolsystem. The pilot study and the main study were conducted for 2 weeks each. Interactiveboards enriched with simulations were applied on experiment groups and the currenttraditional lesson plan was applied to the control group. The Force and Motion achievementtest was applied to the control and the experimental group. The test results were analyzedby SPSS 22 programme. As a result of the study it was concluded that the effect ofinteractive board enriched with simulations on the students academic achievement showeda significant difference in favor of the experiment group (p<,05). Also it is found that therewas no significant difference between gender factor and academic achievement in theexperimental group (p>,05). Based on the obtained data, it is suggested that teaching planused in this study should be improved and implement for different science subjects.
Collections