Okul öncesi çocuk gelişiminde sanat eğitiminin yeri ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; çocuğun çevresi ile iletişime girdiği ilk zamanlarında ve eğitimi sürecinde sanat eğitiminin gelişimine nasıl bir katkısı olduğunu araştırmak.Bu çalışmaya sanatın tanımından yola çıkarak bilimsel çalışmalar, bilim adamı, ünlü düşünür, yazar ve okul öncesinde çalışan öğretmenlerden bu konu hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Elde edilen veriler araştırmanın alt başlıklarına cevap verecek şekilde irdelenmiş ve çözüm öneriler sunulmuştur. Araştırma sonucunda sanat eğitiminin çocuk gelişiminde ve eğitim sürecinde çocuğa olan katkıları ile ilgili yorumlar getirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacı ile doküman inceleme yöntemi uygulandı. İncelenen konuyla ilgili olgu ve olaylar hakkında bilgi veren belgelerin analiz edilmesi ile veriler elde edilmiştir. Konu ile ilgili kitaplar, bilimsel yazılar, ünlü düşünürlerin konu ile ilgili yazıları, okul öncesi öğretmenleri ve öğrencileri ile yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin, bilimsel analiz ve araştırmacının yorumları kullanılarak analizi yapıldı.Araştırmada okul öncesi eğitimin önemine ve sanat eğitiminin bu döneme etkileri izah edilmeye çalışılmıştır. Okul öncesi dönemde ve daha sonraki eğitim dönemindeki süreçte alınan sanat eğitiminin bireyin kişilik gelişimi ile ilişkisi irdelenmiştir. Ayrıca ulaşılabildiği ölçüde konu ile ilgili yapılan bilimsel araştırmaların süreçleri ve sonuçlarının araştırmaya katkılarına yer verilmiştir. Sanat eğitimi ile çocuğun gelişim sürecindeki katkılarının tespitine çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, sanat eğitiminin okul öncesi çocuk gelişimine katkı sağlayacağı görülmüştür. Sanat eğitiminin çocuğun gelişiminde ileriki dönem kişilik gelişiminde ve eğitim hayatında kendini çevresine anlatabilmesinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Sanat eğitiminin planlı ve etkili bir şekilde verilmesinin sonuçları tespit edilmiş ve alınması gereken önlemler belirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sanat Eğitimi, Okul Öncesi Sanat Eğitimi, Çocuk Gelişiminde Sanat Eğitimi. The aim of this study is investigate how the childe contributes the development of art education in the early stages of the child's communication and the education process, this study is examined which is based on the definition of art, scientific studies, scientists, famous thinkers, writers and pre-school teachers' opinions on this subjects are. The data obtained were analyzed in a way to answer the sub-headings of the research and solutions were presented. As a result of the research, comments were made about the contribution of art education to the child in child development and education process. In order to collect data, document analysis method was applied. Data were obtained by analyzing the documents providing information about the facts and events related to the to the subject studied. In this research, the importance of preschool education and the effects of art education on this period were tried to be explained. The relationship between the individual's personality development and the art education in the preschool period and in the subsequent education period was examined. In addition, the contributions of the researches and the results of the scientific researches on the subject to the extent possible ara included. With the help of art education, the contribution of the child in the development process was determined. As a result of the result of the research, it was seen that art education will contribute to the development of preschool children. It has been found that art education is effective in the development of the personality of the child in the development of personality and expressing himself/ herself in the educational life. The results of the planned and effective delivery of art education were determine and the measures to be taken were stated. Keywords: Art, Art Education, Preschool Arts Education, Art Education in Child Development.
Collections