Farklı statüdeki lise öğrencilerinin spor yapma alışkanlıkları empatik eğilim ve iletişim becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; spor yapma alışkanlıklarına göre farklı statüdeki liselerde okuyan öğrencilerin empatik eğilimleri ve iletişim becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. İletişim becerileri ve empatik eğilim düzeylerinin okul türüne, Sınıfına, yaşa, cinsiyete, spor yaşına, spor türüne, sporculuk düzeyine göre incelenmiştir.Araştırmanın evrenini 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Gümüşhane ili merkeze bağlı ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören lise öğrencileri, örneklemini ise tesadüfi (Random) yöntemiyle ve çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden toplam 452 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama araçları olarak, uzman kişi görüşü de alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, Korkut-Owen ve Bugay (2014) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Ölçeği (İBÖ) ve Dökmen (1988) tarafından geliştirilen Empatik Eğilim Ölçeği (EEÖ) kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler lisanslı SPSS 20 paket programı ile analiz edilmiş olup, öğrencilerin demografik ve spora ait özelliklerinin dağılımı frekans analizi ile ifade edilmiştir. Araştırmada kullanılan İletişim Becerileri Ölçeği alt boyutları ile Empatik Eğilim Ölçeğinden elde edilen puanların dağılımlarının normal dağılıma uygun olup olmadığının kontrolü Kolmogorov-Smirnov testi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılım gösteren öğrencilerin ölçeklerden ve alt boyutlardan dağılımı normal dağılım göstermediği için değişkenler içinde yer alan gruplar arası farklılıkların tespitinde parametrik olmayan testler olan Mann-Whitney U testi ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Kruskal-Wallis H testi sonucunda gruplar arasındaki farklılıkların tespitinde parametrik olmayan çoklu karşılaştırma testlerinden Dunn's testine başvurulmuştur. Araştırma kapsamında elde edilen bulguların analizi % 95 güven aralığı dikkate alınarak gerçekleştirilmiştir. İletişim Becerileri Ölçeği ve alt boyutları ile Empatik Eğilim Ölçeğinin güvenirliliği için Cronbach Alfa katsayısı kullanılmıştır.Araştırmada lise türü ve spor yaşının öğrencilerin empati ve iletişim becerileri noktasında etkili olduğu ancak diğer başlıklara bakıldığında çok fazla farklılık olmadığı tespit edilmiştir. The aim of this study is to examine the relation between the empatic tendency of pupils studying at different types of secondary schools and their communication skills with regard to do physical exercise. Communication skills and the empatic tendency of pupils are examined in terms of school type, grade, age, gender, age of sport, type of sport and level of sportsmanship.The population will be composed of pupils studying at secondary schools depending on the Ministry of National Education, centrum of Gümüşhane in 2018-2019 school year, as for the sample will be composed of 452 pupils in total, accepting to attend this study voluntarily and defined by random method. Empatic Tendency Scale (ETS) developed by Dökmen (1988) and Communcation Skills Scale (CSS) developed by Korkut-Owen ve Bugay (2014), personal information questionnaire developed by a researcher, receiving expert opinion are used as data collection tools in this study.The data obtained is analysed by licenced SPSS 2.0 packaged software, the range of demographic characteristic of pupils and the range of their characteristic related to sport are represented by frequency analysis. The control of whether the range of points obtained by Empatic Tendency Scale, its sub-dimensions and Communcation Skills Scale used in the study match or not, is carried out with Kolmogorov-Smirnov test. For the range of pupils participating the study in terms of sub-dimensions and scales doesn't demonstrate the normal distribution, nonparametric tests, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis H, are used for determination of difference between the groups taking part in variables. Being one of the nonparametric multiple comparisons tests, Dunn's test is applied for determination of difference between the groups as a result of Kruskal-Wallis H test. The findings of analysis in the scope of research is carried out taking account of % 95 confidence interval. Cronbach's alpha coefficient is used for the accuracy of Empatic Tendency Scale, its sub-dimensions and Communcation Skills Scale.In this study, it is established that the type of secondary school and age of sport have an influence in relation to empathy and communication skills of pupils, on the other hand, there is no great differences considering the other titles.
Collections