Fizik öğretmenlerinin iş kavramı ve bu kavramın öğretimine ilişkin deneyimlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu fenomenografik çalışmanın amacı, deneyimli fizik öğretmenlerinin iş kavramını nasıl anlamlandırdıkları ve iş kavramının öğretimine ilişkin deneyimlerini betimlemektir. Bu çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı Trabzon ilinde farklı liselerde görev yapmakta olan 14 gönüllü fizik öğretmeni ile yürütülmüştür. Deneyimli öğretmenlerin iş kavramını nasıl anlamlandırdıkları, öğretme ve öğrenmeyi nasıl algıladıkları ve iş kavramının öğretimine ilişkin deneyimlerini nasıl betimlediklerini anlamak için yarı yapılandırılmış görüşme protokolü kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler tematik içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin öğretme, öğrenme ve iş kavramının öğretimine ilişkin deneyimlerinin ilişkili olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin büyük bir kısmının öğrenmeyi 'Ezberleme', 'Bilginin Artışı' ve 'Uygulama' olarak ifade ettikleri görülmektedir. Bu, öğretmenlerin yüzeysel bir yaklaşım kullandıklarını, teorik bilgileri ya da kavramların öğretilmesinde derinsel yaklaşımı kullanmadıklarını ortaya koymaktadır. Öğretmenlerin kavram öğretimini gerçekleştirirken mevcut öğretim programında yer alan kazanımlar doğrultusunda teorik bilginin öğrenciye aktarılması ile öğretimin gerçekleşeceğini geleneksel bir öğrenme yaklaşımı kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin öğretme ve öğrenme ile ilgili algıları incelendiğinde, bilgi aktarımının ön planda olduğu, öğrenme süreci içerisinde tekrar ve sınav yapılarak kavramın pekiştirilmeye çalışıldığı öğretmen merkezli bir yaklaşım benimsedikleri görülmektedir. Bu tür fenomenografik araştırmalarda sınıf içi gözlemler ile desteklenmiş görüşme tekniğinin kullanılmasının öğretmenlerin deneyimlerinin özünü anlamada daha etkili olacağı düşünülmektedir. Öğretmenlerin öğrenme ve öğretim yaklaşımlarına kurumsal kültür ve altyapı farklılıklarının etki edebileceği dikkate alınarak, çalışmanın farklı öğretmen grupları ile tekrarlanması önerilebilir. The purpose of this phenomenographic study is to describe how experienced physics teachers communicate the concept of work and their experiences related to teaching this concept. This study was carried out with 14 volunteer Physics teachers working in various high schools in the Trabzon province during the 2018-19 academic year. In the research group, semi structured interview was used as data gathering techniques in order to characterize the experienced physics teachers' description of the concept of work, teaching and learning, and to understand their teaching experiences of the work concept. The data collected were analysed employing thematic content analysis technique.In this study, it is understood that teachers' conception of teaching and learning and their experiences of teaching the work concept are closely related. It is seen that most of the participating teachers describe learning as 'Memorising', 'Expansion of Knowledge' and 'Application'. This reveals that the participating teachers use surface approach rather than using deeper approach to teach concepts and theoretical knowledge. Findings also reveal that the participating teachers use traditional teaching methods to teach the work concept, featuring knowledge transfer to students taking learning gains into consideration. Findings related to teachers' perception of teaching and learning shows that the participants employ teacher-centric approaches featuring knowledge transfer, repeating and testing to reinforce student' concept learning.It is suggested that observing teachers' actual teaching practice in classroom might be corroborative to data from semi-structured interviews to understand teachers' experiences. It is also suggested that the study could be carried out with different group of teachers since the infrastructure of school and school culture might have an effect on teachers teaching and learning approaches.
Collections