Fen bilimleri öğretmenlerinin proje hazırlama konusundaki görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin MEB ve TÜBİTAK işbirliğiyle gerçekleşen etkinlere proje hazırlama konusundaki görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan 73 fen bilimleri öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak açık uçlu anketten yararlanılmıştır. Çalışmada kullanılan açık uçlu anket araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve 73 fen bilimleri öğretmenine uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda çalışmaya katılan fen bilimleri öğretmenlerinin yarıya yakınının proje hazırlama ile ilgili bir hizmet içi kursa katıldığını belirttiği görülmüştür. Araştırmaya katılan fen bilimleri öğretmenlerinin proje ile ilgili; konu bulma, araştırma yapma, literatür ile destekleme, malzeme temin etme, deney yapma konularında kendilerini yetersiz bulduklarını belirtmişlerdir. Proje hazırlama konusunda, hazırlamak için yeterli zamana sahip olmamaları, bu sürecin onlar için ekstra yük olduğunu düşünmeleri, fikir üretme konusunda zorluklar yaşamaları, proje sürecinin amacına uygun gerçekleşmemesi, emeklerinin karşılığını alamamaları, yeterli desteği görememeleri gibi sebeplerden dolayı proje hazırlama konusunda isteksiz olduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca fen bilimleri öğretmenlerinin proje yarışmalarına gönderdikleri projelerin reddedilmesinin onlarda yetersizlik duygusu uyandırdığı ve proje çalışmalarına katılmayı istememelerine sebep olduğu görülmüştür. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara yönelik olarak öneriler; kapsamlı bir çalışma gerektiren proje sürecinde gerekli maddi destek ve fiziki şartların sağlanması, çalışmaların ve süreçte karşılaşılan sorunların paylaşılabileceği bir ortamın oluşturulmasının proje hazırlama aşamasında motive edici bir adım olacağı şeklindedir.Anahtar Kelimeler: Proje Hazırlama, MEB, TÜBİTAK ve Erasmus Projeleri, Fen Bilimleri Öğretmenleri The aim of this study is to determine the opinions of science teachers about the project preparation activities in collaboration with MoNE and TUBITAK. The study was carried out with 73 science teachers working in the schools of Ministry of National Education in 2016-2017 academic year. An open-ended questionnaire was used as data collection tool. The open-ended questionnaire used in the study was developed by the researcher and applied to 73 science teachers. Content analysis was used to analyze the qualitative data obtained from the study. At the end of the study, it was observed that almost half of the science teachers participating in the study attended an in-service course on project preparation. Science teachers participating in the study related to the project; stated that they found themselves inadequate in finding subject, researching, supporting with literature, supplying materials, and conducting experiments. Teachers stated that they are reluctant to prepare projects; due to reasons such as not having enough time to prepare a project, thinking that this process was an extra burden for them, having difficulties in producing ideas, not realizing the project process for the purpose, not getting their labor and insufficient support. In addition, rejection of the projects submitted by science teachers to project competitions caused them to feel inadequate and cause them to not want to participate in project studies. Recommendations for the findings of the study; to provide necessary financial support and physical conditions during the project period which requires a comprehensive study, to create an environment where the studies and problems encountered in the process can be shared will be a motivating step in the project preparation stage.Keywords: Project Preparation, MoNE, TUBITAK and Erasmus Projects, Science Teachers
Collections