Beden eğitimi ve spor dersinin uygulanmasında karşılaşılan problemler; okul yöneticileri ve öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; okul yöneticileri ve öğretmen görüşlerinden beden eğitimi ve spor dersinin uygulanmasında karşılaşılan problemleri belirleyerek çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Trabzon ili Ortahisar ilçesinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 6 farklı ortaokulda çalışan 6 okul yöneticisi ve 6 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmuştur. Katılımcıların belirlenmesinde maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. İki ayrı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veriler NVİVO 10 programı kullanılarak içerik analizi yöntemine göre kodlanmış ardından temalar ve kavramlar oluşturularak yorumlanmaya çalışılmıştır. Araştırma bulgularına göre başlıca sorunların; sınav odaklı eğitim sisteminden kaynaklı olarak derse yeteri kadar önem verilmediği, spor salonunun olmaması, öğrenci sayılarına hizmet verecek gerekli alanların temin edilemediği bu sebeple gerekli planlamanın yapılamadığı, haftalık ders saatinin yetersiz olduğu, ölçme değerlendirmede notun ölçüt olması, diğer branş öğretmenlerinin derse karşı olumsuz tutumlarının olduğu saptanmıştır. The aim of this research to determine the problems encountered in the implementation of physical education and sport lessons from the opinions of school principals and teachers and to offer solutions. In this research, case study research approac which is one of the qualitative research methods is used. The sample group of the study consisted of 6 school principals and 6 physical education and sport teachers working in 6 different secondary schools under the Directorate of National Education in Ortahisar district of Trabzon. Maximum variation and criterion sampling methods were used to determine the participants. Interviews were conducted using two separate semi-structured interview forms. Data were loaded into NVİVO 10 program and coded according to content analysis method, then themes and concepts were created and interpered. According to the findings of the research, it was founded that the main problems were due to the exam-oriented education system the course is not given enough importance, lack of a gymnasium, the necessary areas can not be provided to serve the number of the students, therefore, the necessary planning can not be made, the weekly course hours are insufficient, the grade is the criterion for the assessment and other branch teachers have negative attitudes towards the course.
Collections